Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38767
Title: Ο ρόλος των Νέων Ψηφιακών Τεχνολογιών στην επικοινωνιακή πολιτική των Μουσείων για την προβολή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την προσέγγιση του μαθητικού κοινού. Μελέτη περίπτωσης: Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο Λάρισας.
Authors: Κουτάλου, Χριστίνα
metadata.dc.contributor.advisor: Μυλωνά , Ιφιγένεια
Keywords: Μουσείο;Museum;Πολιτιστική επικοινωνία;Museum's communication policy;Νέες Τεχνολογίες;New Technologies;Εκπαιδευτικά προγράμματα;Educational programs
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Στις μέρες μας, σημαντικός παράγοντας εξασφάλισης της βιωσιμότητας των μουσείων είναι η εξωστρέφειά τους προς την κοινωνία. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού απαιτείται οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής τους, μιας διαδικασίας που οδηγεί στη διατήρηση και την ανάπτυξή τους, επίσης. Ο 21ος αιώνας και η Κοινωνία της Πληροφορίας και της Γνώσης αναδεικνύουν ένα νέο δυναμικό επικοινωνιακό τοπίο που αξιοποιεί τις Νέες Τεχνολογίες ενώ, επιτάσσουν την αναδιαμόρφωση των πρακτικών που χρησιμοποιούν τα μουσεία προκειμένου να προσεγγίσουν αποτελεσματικά το κοινό τους και να επικοινωνήσουν καλύτερα μαζί του καθώς, ο αναθεωρημένος ρόλος τους θέτει στο επίκεντρο πια, τον άνθρωπο. Η υιοθέτηση των κατάλληλων επικοινωνιακών στρατηγικών και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των Νέων Τεχνολογιών και των Web 2.0 εφαρμογών συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανάδειξη του σύγχρονου μουσείου στον τομέα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και στην ανάπτυξη σχέσεων ποιότητας με το στοχευμένο κοινό. Η έρευνα αυτή μελετά τις μεθόδους με τις οποίες εφαρμόζεται η επικοινωνιακή διαδικασία στα σύγχρονα μουσεία λαμβάνοντας υπόψη το σύγχρονο επικοινωνιακό πλαίσιο και παρουσιάζει τις αρχές της ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής για τα μουσεία που επιδιώκουν μια αποτελεσματικότερη προσέγγιση του κοινού – στόχου. Ως μελέτη περίπτωσης εφαρμογής των αρχών της επικοινωνιακής στρατηγικής επιλέγεται το Λαογραφικό Ιστορικό Μουσείο Λάρισας- Γιώργος και Λένα Γουργιώτη. Μέσα από τη μελέτη του θεωρητικού πλαισίου και την παρουσίαση της επικοινωνιακής στρατηγικής που επιλέγει και ακολουθεί το ΛΙΜΛ, προσδιορίζονται τα αναγνωρίσιμα στοιχεία στη στρατηγική του μουσείου, διερευνώνται οι ανάγκες που ικανοποιεί, ερευνάται και αξιολογείται η αποτελεσματικότητα των επιλογών του. Τέλος, παρουσιάζονται εναλλακτικές προτάσεις που ενδεχομένως μπορούν να εφαρμοστούν.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΥΤΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ_ΤΕΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ_2018.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής6.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.