Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/38111
Title: Διαδικτυακά παιχνίδια Τέχνης και Πολιτισμού και η συμβολή τους στην Εκπαιδευτική Διαδικασία
Authors: Σιώμου, Βασιλική
metadata.dc.contributor.advisor: Συλαίου, Στυλιανή
Keywords: Διαδικτυακά Παιχνίδια;Εκπαιδευτικοί;Διαδικτυακά Παιχνίδια Τέχνης και Πολιτισμού;Μάθηση
Issue Date: 9-Sep-2018
Abstract: Τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι μία δραστηριότητα που αποτελεί καθημερινότητα για ένα μεγάλο μέρος των σημερινών μαθητών. Παράλληλα, τα διαδικτυακά παιχνίδια ενέχουν στη σχεδιαστική δομή τους στοιχεία παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά. Αυτά ακριβώς τα στοιχεία και η διαρκώς αυξανόμενη δημοφιλία τους οδήγησαν στη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησής τους στην εκπαίδευση. Πλήθος επιστημονικών ερευνών έχει τεκμηριώσει την αξία τους ως εκπαιδευτικά εργαλεία στην καθημερινή διδακτική πράξη, που παράγουν αποτελεσματικά κίνητρα μάθησης, διεγείρουν την περιέργεια, αναπτύσσουν γνωστικές, κοινωνικοσυναισθηματικές και συνεργατικές δεξιότητες. Παρόλα αυτά τα διαδικτυακά παιχνίδια δεν εμφανίζονται ευρέως διαδεδομένα στη διδακτική πρακτική, ιδιαίτερα στη χώρα μας. Πλήθος τεχνολογικών, παιδαγωγικών, οικονομικών και κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό. Ένας από αυτούς είναι οι εκπαιδευτικοί. Σκοπός της μελέτης είναι να ερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την αξιοποίηση των διαδικτυακών παιχνιδιών και ειδικότερα των διαδικτυακών παιχνιδιών τέχνης και πολιτισμού ως εργαλείο στη διδασκαλία στη σχολική τάξη. Οι στάσεις και οι αντιλήψεις τους απέναντι στα διαδικτυακά παιχνίδια και την αξιοποίησή τους στη διδακτική πρακτική αποτελούν αποφασιστικό παράγοντα για την αποτελεσματική και παραγωγική ενσωμάτωση τους στη σχολική ζωή. Η έρευνα που ακολουθεί στοχεύει να εξετάσει τη σχέση των ελλήνων εκπαιδευτικών με τα διαδικτυακά παιχνίδια και πώς επηρεάζει την ένταξή τους στη διδασκαλία. Μία ακόμη παράμετρος που αφορά τα διαδικτυακά παιχνίδια και λαμβάνεται υπόψη στην έρευνα αυτή είναι η ταξινόμησή τους σε γένη και κατηγορίες ανάλογα με τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά τους. Τα παιχνίδια τέχνης και πολιτισμού αποτελούν μία από αυτές τις κατηγορίες. Η έρευνα επικεντρώνεται στα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας και εστιάζει στη σχέση των εκπαιδευτικών με αυτά και τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν μέσα στην τάξη.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SIOMOU_VASILIKI_DIPLOMATIKI_ERGASIA.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας και παραρτήματα2.42 MBPDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons