Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36667
Title: Μουσεία και διδακτική φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
Authors: ΞΗΝΤΑΡΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Advisor: ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Keywords: ΜΟΥΣΕΙΑ;ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Issue Date: 30-Sep-1977
Abstract: Στη σημερινή εποχή θεωρείται σημαντικό τα παιδιά της προσχολικής και της πρωτοσχολικής ηλικίας να έρθουν σε επαφή με τις φυσικές επιστήμες και το φυσικό περιβάλλον εν γένει. Μέσα από τη διαδικασία της αλληλεπίδρασης στο πλαίσιο της διδακτικής των φυσικών επιστημών έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με αυτό το επιστημονικό πεδίο. Η επαφή τους με τα φυσικά φαινόμενα σε αυτή την ηλικία συνεπάγεται την καλύτερη αφομοίωση των επιστημονικών εννοιών που θα διδαχτούν στη συνέχεια με πιο κωδικοποιημένο τρόπο. Επιπλέον η χρήση επιστημονικού λεξιλογίου και εκφράσεων σε πρώιμη ηλικία καθιστά ευκολότερη την πρόσληψη στην πορεία δυσκολότερων όρων. Για να κατανοήσουμε λοιπόν πλήρως πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά τις φυσικές επιστήμες, δεν αρκεί να ασχοληθούμε μόνο με τη μάθηση στο επίπεδο του νηπιαγωγείου ή του δημοτικού. Θα πρέπει να εστιάσουμε και στις γνώσεις που αποκτούν εκτός σχολείου, δεδομένου ότι τα μικρά παιδιά έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο, στον οποίο έχουν πολλές «εμπειρίες ζωής» που παίζουν καταλυτικό ρόλο σε όσα μαθαίνουν στην τάξη, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνική τους συμπεριφορά. Επιπλέον χρειάζεται να λάβουμε σοβαρά υπόψη ότι τα πλεονεκτήματα της μάθησης στα άτυπα μαθησιακά περιβάλλοντα είναι δυνατό να ενσωματωθούν στα αποτελέσματα της οργανωμένης μαθησιακής δραστηριότητας. Έτσι επιβάλλεται να εξετάσουμε τις μεθόδους και τα χαρακτηριστικά της άτυπης μάθησης και πώς ενσωματώνονται στη μεθοδολογία της τυπικής μαθησιακής διαδικασίας .
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΟ_ΕΑΠ_ΞΗΝΤΑΡΑ_ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ 2.pdfΚΥΡΙΩΣ ΑΡΘΡΟ2.34 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.