Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36022
Title: «ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ AD – HOC ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ – ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ».
Authors: Αντωνιάδου, Θεοδώρα
Advisor: Κεφαλάκη , Μαργαρίτα
Keywords: Περιφερειακά Μουσεία Regional Museums;Επικοινωνία Communication;Σχεδιασμός Επικοινωνιακής Στρατηγικής Communication Strategy Design;Λαογραφικό – Ιστορικό Μουσείο Ξάνθης Folklore - Historical Museum of Xanthi;ad - hoc πολιτιστικές δράσεις ad - hoc cultural actions
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Στον χώρο του πολιτισμού δραστηριοποιούνται διάφοροι πολιτιστικοί οργανισμοί, με “πρωταγωνιστή” όμως το μουσείο. Πρόκειται για έναν πολυδύναμο πολιτιστικό οργανισμό με πολύπλευρες δραστηριότητες και έντονη κοινωνική δράση. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει το ενδιαφέρον πολλών μελετητών η επικοινωνιακή διάσταση του μουσείου, καθώς επίσης και οι μηχανισμοί ανάπτυξης εποικοδομητικής επικοινωνίας ανάμεσα σε αυτό και στο κοινό του, με απώτερο στόχο την ευαισθητοποίηση και εξοικείωση του κοινού με την τέχνη και τον πολιτισμό. Ωστόσο, τα μουσεία, ακόμη και τα περιφερειακά – τοπικά, έχουν αποτελέσει ένα από τα θύματα της οικονομικής κρίσεως, καθώς έχουν ως αποδέκτη τους το ευρύτερο κοινωνικό σώμα. Η νέα αυτή κατάσταση σε συνδυασμό με τον γενικότερο κοινωνικό και εκπαιδευτικό τους ρόλο, τους επιβάλλει να επεξεργαστούν νέα συστήματα ιδεών, νέα υποδείγματα λειτουργίας καθώς και να συμφιλιωθούν με το γενικευμένο αίτημα των νέων τεχνολογιών, με σκοπό την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος του κοινού και την αύξηση της επισκεψιμότητάς τους. Συνάμα, τους επιβάλλει να αναθεωρήσουν τις παγιωμένες απόψεις τους για το πλαίσιο των δράσεων τους και να προχωρήσουν στον εμπλουτισμό αυτών καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο λοιπόν, είναι σύνηθες το φαινόμενο των ad - hoc πολιτιστικών δράσεων που προκύπτουν. Ο όρος ad - hoc πολιτιστική δράση είναι λατινική φράση και σημαίνει επί τούτω. Πρόκειται για ένα διεθνή προσδιορισμό, ο οποίος υποδηλώνει τον σκοπό (τελικό αίτιο). Χρησιμοποιείται σε διάφορα επιστημονικά κείμενα, στην πολιτική, τη διπλωματία, ή το δημοσιογραφικό λόγο. Η χρήση του έχει ως σκοπό να περιγράψει είτε ένα συλλογισμό είτε μια πράξη που γίνεται για ειδικό σκοπό και συνήθως κατ’ εξαίρεση των συνηθισμένων κανόνων. Με άλλα λόγια, το ad - hoc σημαίνει μια σχεδιασμένη λύση για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα ή έργο. Στην περίπτωση λοιπόν της έννοιας της ad - hoc πολιτιστικής δράσης, ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις έκτακτες πολιτιστικές δράσεις που προγραμματίζει – οργανώνει ο πολιτιστικός οργανισμός και οι οποίες δεν είναι ενταγμένες στον ετήσιο προγραμματισμό του οργανισμού και κατ’ επέκταση στην επικοινωνιακή στρατηγική του. Η ιδιαιτερότητα των ad - hoc δράσεων είναι ο πολύ περιορισμένος χρόνος που έχει στην διάθεση του το μουσείο, όσον αφορά την επικοινωνιακή στρατηγική που θα χαράξει. Αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί το Λαογραφικό – Ιστορικό Μουσείο Ξάνθης. Η επιλογή του συγκεκριμένου οργανισμού προέκυψε καθώς ο οργανισμός παρουσιάζει πολύ σημαντικό και πολύπλευρο έργο στην κοινωνία της ευρύτερης περιοχής της Ξάνθης και έχει μεγάλη απήχηση. Σκοπός λοιπόν της παρούσας εργασίας είναι να ανακαλύψει τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου οργανισμού και να σχεδιάσει σύμφωνα με αυτές έναν πρότυπο σχεδιασμό επικοινωνιακής στρατηγικής για τις ad - hoc πολιτιστικές δράσεις, προσφέροντας έτσι στην διοίκηση του μουσείου ένα χρήσιμο και πρακτικό εργαλείο για την επικοινωνιακή πολιτική του.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AntoniadouDora.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παραρτήματα'1.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.