Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35488
Title: Πολιτιστική επικοινωνία: Διδακτική της τέχνης και νέες τεχνολογίες
Authors: Ιωαννίδου, Ζωή
Advisor: Συλαίου, Στέλλα
Keywords: πολιτιστική επικοινωνία;στρατηγική επικοινωνία;διδακτική της τέχνης;νέες τεχνολογίες;προσέλκυση κοινού
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Υπόβαθρο: Η επίτευξη της πολιτιστικής επικοινωνίας είναι εφικτή με την εφαρμογή μιας στρατηγικής μεθόδου. Η στρατηγική επικοινωνίας είναι μία δημοφιλής πρακτική προσέλκυσης των καταναλωτών στις πολιτιστικές μονάδες. Ωστόσο, παρόλο που η ψυχαγωγία και η εκπαίδευση είναι ο προεξάρχων στόχος του κοινού για την επίσκεψη ενός χώρου πολιτισμού, η διδακτική της τέχνης στη στρατηγική επικοινωνίας, ως προσπάθεια μετάδοσης ενός συνόλου γνώσεων και αξιών, είναι ένας τομέας που έχει παραμεληθεί. Παρομοίως, αισθητή είναι και η απουσία των νέων ψηφιακών μέσων. Σκοπός: Ο στόχος της παρούσας εργασίας ήταν διττός. Υπήρξε η επιθυμία να διερευνηθούν α) ο βαθμός επιτυχίας ενός επικοινωνιακού εγχειρήματος που συνδυάζει τη διδακτική της τέχνης και τη χρήση νέων τεχνολογιών, ως στρατηγική προσέλκυσης κοινού και β) η αποτελεσματικότητα της διδακτικής της τέχνης μέσω του εγχειρήματος αυτού. Μέθοδος: Συμμετείχαν 215 έφηβοι, που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και παρακολούθησαν είτε την πρωτότυπη παρέμβαση (διδακτική της τέχνης με χρήση νέων τεχνολογιών), είτε μια συμβατική παρουσίαση μέσω προβολής διαφανειών. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε, πριν και μετά την παρέμβαση, ένα ερωτηματολόγιο μέτρησης των στάσεων των μαθητών απέναντι στις πολιτιστικές μονάδες, και, μετά την παρέμβαση, δύο κλίμακες εκτίμησης του θυμικού και του ευ-ζην και αξιολογήθηκαν οι γνώσεις των παιδιών και το αίσθημα περιέργειας. Τέλος, ζητήθηκε από τους έφηβους να σχεδιάσουν κάτι σχετικό με αυτό που παρακολούθησαν. Αποτελέσματα: Τα άτομα που παρακολούθησαν την πρωτότυπη παρέμβαση έδειξαν βελτίωση των στάσεών τους απέναντι σε χώρους πολιτισμού, καλύτερη απομνημόνευση πληροφοριών, αυξημένο αίσθημα περιέργειας απέναντι στην τέχνη, εντονότερο ενδιαφέρον και συγκίνηση και αξιολόγησαν θετικότερα τον εαυτό τους σε κάποια ζητήματα. Επιπλέον, ανέφεραν περισσότερες πιθανότητες να επισκεφθούν μελλοντικά ένα χώρο πολιτισμού. Τέλος, τα έργα τους ήταν πιο ποιοτικά, εκφραστικά και εμπνευσμένα, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου, ενώ έθιγαν σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα. Συμπέρασμα: Η διδακτική της τέχνης μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών αποτελεί αποτελεσματική προσέγγιση εφαρμογής στρατηγικής στον τομέα της πολιτιστικής επικοινωνίας των σύγχρονων μονάδων πολιτισμού. Στην παρούσα εργασία συζητούνται οι προοπτικές γενίκευσης των ευρημάτων και οι κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΖΩΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής6.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.