Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34201
Title: Επικοινωνιακή στρατηγική αρχαιολογικών μουσείων και Σύγχρονη Τέχνη. Η περίπτωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.
Authors: Μάρκου, Σταυρούλα
metadata.dc.contributor.advisor: Συλαίου, Στυλιανή
Keywords: Μουσείο;Επικοινωνιακή Στρατηγική;Σύγχρονη Τέχνη;Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης;Ποιοτική και Ποσοτική Έρευνα
Issue Date: 14-May-2017
Abstract: Το μουσείο ως φορέας της πολιτιστικής κληρονομιάς κάθε τόπου αποτελεί σημείο αναφοράς για τη διαμόρφωση μια διαλεκτικής σχέσης μεταξύ του τότε και του τώρα, μεταξύ του εδώ και του εκεί. Οι επικοινωνιακές στρατηγικές ενός μουσείου είναι κομβικό χαρακτηριστικό το οποίο καθορίζει τη λειτουργία και την ταυτότητά του. Επίσης, επηρεάζει την προσέλκυση κόσμου και συνεπώς είναι βασική μεταβλητή της συνιστώσας που ονομάζεται «ανταγωνισμός». Σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσει τις επικοινωνιακές στρατηγικές του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Τα βασικά ερευνητικά ερωτήματα στα οποία καλείται να απαντήσει η συγκεκριμένη μελέτη είναι: Ποιος είναι ο στόχος των επικοινωνιακών στρατηγικών του μουσείου; Κατά πόσο η ενσωμάτωση νέων μορφών Σύγχρονης Τέχνης εξυπηρετεί τους στρατηγικούς στόχους επικοινωνίας του μουσείου; Πού απευθύνονται αυτές οι στρατηγικές; Κατά πόσο πετυχαίνουν τον σκοπό τους; Η συγκεκριμένη μελέτη βασίστηκε στον συνδυασμό της ποσοτικής και της ποιοτικής έρευνας. Για την έρευνα κοινού χρησιμοποιήθηκε ως μεθοδολογικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, ενώ για την έρευνα με τον υπεύθυνο επικοινωνίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης Ουρανία Πάλλη επιλέχτηκε η συνέντευξη. Τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας (συνέντευξης) δείχνουν, ότι το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης αποτελεί το κεντρικό μουσείο αρχαιολογικής ιστορίας σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Σε γενικές γραμμές διαπιστώθηκε, πως οι επικοινωνιακές στρατηγικές που χρησιμοποιεί το ΑΜΘ, βασίζονται στη χρήση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στη διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων στον χώρο του μουσείου, στο Διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η διαφύλαξη και συντήρηση των μουσειακών αντικειμένων, όπως και η προβολή τους στο κοινό είναι βασικά χαρακτηριστικά της αποστολής που έχει το ΑΜΘ στη σημερινή εποχή. Επιπλέον, το ΑΜΘ έχει δύο ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που είναι τα εξής: (α) είναι το κεντρικό αρχαιολογικό μουσείο της Βόρειας Ελλάδας, λόγω μοναδικών συλλογών αρχαίων αντικειμένων, (β) είναι ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία της Ελλάδας. Επίσης, βρέθηκε ότι έχει θετική στάση απέναντι στη φιλοξενία εκθέσεων Σύγχρονης Τέχνης. Τέλος, αρκετά ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των επισκεπτών του μουσείου παρουσιάζει μια σταθερά ανοδική πορεία.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Eπικοινωνιακή στρατηγική του ΑΜΘ και σύγχρονη τέχνη.pdf
  Restricted Access
Διπλωματική Εργασία1.15 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.