Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/34072
Title: Ο ρόλος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και η συμβολή του στην εδραίωση του brand name. Μελέτη περίπτωσης: Μακρινίτσα Πηλίου
Authors: ΑΔΡΑΚΤΑ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
metadata.dc.contributor.advisor: ΣΥΛΑΙΟΥ, ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Keywords: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Κ.Π.Ε., BRAND NAME, ΒRANDING, TAYTOTHTA;CULTURE, ENVIRONMENTAL EDUCATION, RESTRUCTURING, BRAND NAME, BRANDING, IDENTITY
Issue Date: 13-May-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η εισαγωγή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στα σχολεία στοχεύει στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών των ανθρώπων απέναντι στο περιβάλλον για το πέρασμα σε μια οικολογικά βιώσιμη κοινωνία. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) είναι ένας θεσμός που προσφέρει σημαντικό ρόλο στην ενημέρωση, επιμόρφωση και εκπαίδευση για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη. Στη Μακρινίτσα Πηλίου λειτουργεί το Κ.Π.Ε. Μακρινίτσας που παρέχει επτά εκπαιδευτικά προγράμματα, υπηρετώντας τις βασικές αρχές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Όμως, αυτό που χαρακτηρίζει περισσότερο τη Μακρινίτσα είναι η διατήρηση της φυσιογνωμίας της, οι πλούσιοι πολιτιστικοί πόροι που διαθέτει και το μοναδικό φυσικό κάλλος της. Μέσα από τον κατάλληλο στρατηγικό σχεδιασμό διαχείρισης και ανάδειξης των ιδιαίτερων στοιχείων που διαθέτει, μπορεί ο προορισμός Μακρινίτσα να αποκτήσει στοιχεία ταυτότητας και αναγνωσιμότητας (branding) επιτυγχάνοντας την τουριστική ανάπτυξη. Είναι, άλλωστε, αδιαμφισβήτητα θετική η σχέση μεταξύ τουρισμού και πολιτισμού διότι το πολιτιστικό περιβάλλον και η ιστορία είναι από τους ελκυστικότερους παράγοντες ενός τόπου. Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου που διαδραματίζει το Κ.Π.Ε. στη φυσιογνωμία της Μακρινίτσας Πηλίου και της συμβολής του στην εδραίωση του brand name του συγκεκριμένου προορισμού καθώς και εάν στα κίνητρα των τουριστών που επισκέπτονται τον προορισμό εμπεριέχονται και δραστηριότητες σχετικές με το Κ.Π.Ε. Για την επίτευξη αυτού του στόχου διενεργήθηκε πρωτογενής έρευνα, σύμφωνα με την οποία επισκέπτες της, που επιλέχθηκαν με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας, συμπλήρωσαν ειδικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, προέκυψε ότι οι επισκέπτες πραγματοποιούν κυρίως επίσκεψη στη Μακρινίτσα για λόγους αναψυχής και όχι εκπαιδευτικούς ή πολιτιστικούς. Η θέα αποτελεί για τους περισσότερους στοιχείο αντιπροσωπευτικό για το brandname του χωριού. Τέλος, ένα μικρό ποσοστό του δείγματος επισκέφθηκε το Κ.Π.Ε. Μακρινίτσας εκπληρώνοντας σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες του. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενημερώθηκαν από συγγενείς και φίλους για την λειτουργία του και όχι από κάποιες οργανωμένες ενέργειες προβολής και διαφήμισης.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΔΡΑΚΤΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ 2017 οριστικη ΤΕΛΙΚΗ.pdf
  Restricted Access
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΣΕΛ 3 ABSTRACT ΣΕΛ 4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕΛ 8 ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΣΕΛ 10 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1Ο ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ-ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕΛ 10 1.1 Πολιτισμός-Εννοιολογική προσέγγιση ΣΕΛ 10 1.2 Εκπαίδευση-Εννοιολογική προσέγγιση ΣΕΛ 11 1.3 Περιβάλλον-Εννοιολογική προσέγγιση ΣΕΛ 12 1.4 Περιβαλλοντικά Προβλήματα ΣΕΛ 13 1.5 Ανάπτυξη και Περιβάλλον ΣΕΛ 14 1.6 Αειφορική-Βιώσιμη Ανάπτυξη ΣΕΛ 15 1.7 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΣΕΛ 16 1.7.1 Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΣΕΛ 17 1.7.2 Αρχές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΣΕΛ 19 1.7.3 Διαστάσεις της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΣΕΛ 21 1.7.4 Μορφές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΣΕΛ 22 1.7.4.1. Η Τυπική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΣΕΛ 22 1.7.4.2. Η Μη Τυπική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΣΕΛ 23 1.7.4.3. Η Άτυπη Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΣΕΛ 25 1.8 Περιβάλλον και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΣΕΛ 25 1.9 Αειφόρος Ανάπτυξη και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ΣΕΛ 27 1.10 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΣΕΛ 29 1.11 Δίκτυα Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΣΕΛ 31 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2Ο BRANDNAME ΚΑΙ BRANDING ΠΡΟΟΡΙΣΜΩΝ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕΛ 34 2.1 Brandname και Branding προϊόντων– Εννοιολογική προσέγγιση των όρων ΣΕΛ 34 2.2 Τοποθέτηση προϊόντος- Εννοιολογική προσέγγιση του όρου ΣΕΛ 35 2.3 Brandname και Branding προορισμών– Εννοιολογική προσέγγιση των όρων ΣΕΛ 36 2.3.1 Brand name προορισμών ..ΣΕΛ 36 2.3.2 Branding προορισμών ΣΕΛ 37 2.3.3 Μάρκετινγκ και branding προορισμών ΣΕΛ 38 2.4 Εικόνα και ταυτότητα προορισμών – Εννοιολογική προσέγγιση των όρων ΣΕΛ 39 2.5 Αλληλεπίδραση branding προορισμού και πολιτισμού ΣΕΛ 42 2.6 Τα πλεονεκτήματα του branding για τους προορισμούς ΣΕΛ 43 2.7 Τα συστατικά στοιχειά του συνολικού τουριστικού προϊόντος- προορισμού ΣΕΛ 44 2.8 Καλές πρακτικές και παραδείγματα branding σε Ελλάδα και Ευρώπη ΣΕΛ 46 2.8.1 Παραδείγματα πόλεων του εξωτερικού ΣΕΛ 46 2.8.2 Παραδείγματα πόλεων της Ελλάδας ΣΕΛ 48 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3Ο ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑ ΠΗΛΙΟΥ ΣΕΛ 50 3.1 Η φυσιογνωμία του χωριού – «Το μπαλκόνι του Πηλίου» ΣΕΛ 50 3.2 Το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα του χωριού ΣΕΛ 51 3.2.1 Λαογραφικό Μουσείο ΣΕΛ 51 3.2.2 Μαήδες ΣΕΛ 52 3.2.3 Κρήνες ΣΕΛ 53 3.2.4 Τοιχογραφία του ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ ΣΕΛ 54 3.2.5 Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική ΣΕΛ 55 3.2.6 Λαϊκή Αρχιτεκτονική ΣΕΛ 56 3.2.7 Βυζαντινές Εκκλησίες – Μοναστήρια ΣΕΛ 57 3.2.8 Κειμήλια ΣΕΛ 58 3.2.9 Βότανα ΣΕΛ 58 3.2.10 Τοπικά προϊόντα ΣΕΛ 59 3.2.11 Άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες ΣΕΛ 59 3.3 Κ.Π.Ε Μακρινίτσας ΣΕΛ 59 3.4 SWOT ανάλυση Μακρινίτσας ΣΕΛ 62 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΣΕΛ 64 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4Ο ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕΛ 64 4.1 Υπόθεση εργασίας ΣΕΛ 64 4.2 Στόχος έρευνας ΣΕΛ 64 4.3 Μέθοδος συλλογής στοιχείων –Επιλογή δείγματος έρευνας ΣΕΛ 64 4.4 Δομή ερωτηματολογίου ΣΕΛ 66 4.5 Επεξεργασία δεδομένων ΣΕΛ 68 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5Ο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕΛ 69 5.1 Παρουσίαση και ανάλυση αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου ΣΕΛ 69 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6Ο ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕΛ 86 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7Ο ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΕΛ 90 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕΛ 97 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΕΛ 983.63 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.