Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/33903
Title: Μελέτη, σχεδίαση και ανάπτυξη αλληλεπιδραστικής επιφάνειας για την εξάσκηση των μαθηματικών με παράλληλη προώθηση της φυσικής δραστηριότητας
Authors: Κοκκινίδου, Αναστασία
metadata.dc.contributor.advisor: Παλαιγεωργίου, Γεώργιος
Keywords: Ενσώματη μάθηση;Eκπαιδευτική τεχνολογία;Aλληλεπιδραστικό δάπεδο;Αισθητήρας FSR;Ψηφιακή ταινία led;Arduino;Διάχυτα συστήματα στην εκπαίδευση
Issue Date: 6-May-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εκπονήθηκε με σκοπό τη δημιουργία μιας διάχυτης διεπαφής για την εξάσκηση απλών μαθηματικών πράξεων επιπέδου δημοτικού σχολείου με ταυτόχρονη παρακίνηση για σωματική άσκηση. Στόχος της είναι τα παιδιά δημοτικού να αναπτύξουν μια θετικότερη στάση ως προς τα μαθηματικά αλληλεπιδρώντας με μια φυσική διεπαφή, το δάπεδο, ενώ ταυτόχρονα κινούνται στον χώρο ώστε να ξεφύγουν από τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης που θέλει τον μαθητή να συμμετέχει παθητικά στις διαδικασίες μάθησης και να τον ωθήσει σε έναν πιο υγιή τρόπο μάθησης χρησιμοποιώντας ολόκληρο το σώμα του. Η εργασία ευελπιστεί να συμβάλλει στην έρευνα για τις διάχυτες αλληλεπιδραστικές επιφάνειες στην εκπαίδευση και στη μελέτη των θετικών επιδράσεων που αυτές μπορούν να έχουν στη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών καθώς επίσης να συμβάλλει στην έρευνα για την ενσώματη μάθηση. Οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας περιορίζουν τη συμμετοχή του μαθητή και χρησιμοποιούν την κλασική μελέτη, ανάγνωση και επίλυση γραπτών ασκήσεων, ως τρόπο εξάσκησης των μαθηματικών ενώ το σώμα απουσιάζει πλήρως από τη διαδικασία μάθησης. Αντίθετα το μοντέλο στο οποίο βασίζεται η παρούσα διπλωματική θέλει τον μαθητή να συμμετέχει ενεργά όχι μόνο με το πνεύμα του αλλά και με το σώμα του το οποίο γίνεται εργαλείο μάθησης. Αρχικά έγινε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικής με μεγάλες αλληλεπιδραστικές επιφάνειες, με αλληλεπιδραστικές επιφάνειες στην εκπαίδευση, με αλληλεπιδραστικά δάπεδα αλλά και σχετικής με την ενσώματη μάθηση ώστε να αποκτηθούν οι απαιτούμενες θεωρητικές γνώσεις όσον αφορά τις μεθόδους και τις τεχνολογίες ανάπτυξης τέτοιου είδους επιφανειών. Έπειτα σχεδιάστηκε το σύστημα, μετέπειτα επονομαζόμενο ως Mathlematics, το οποίο υλοποιήθηκε και δοκιμάστηκε. Πρόκειται για δέκα πλακίδια κάθε ένα από τα οποία φέρει στο εσωτερικό του έναν αισθητήρα FSR και μία ταινία led μέσω των οποίων γίνεται η είσοδος και η έξοδος από το σύστημα αντίστοιχα. Η ταινία led λειτουργεί σαν οθόνη και προβάλει δυναμικά τα ψηφία από το 0 έως το 9 ενώ ο αισθητήρας ανιχνεύει το πλακίδιο στο οποίο βρίσκεται ο χρήστης. Οι εφαρμογές αφορούν μαθηματικές έννοιες όπως ο πολλαπλασιασμός, η πρόσθεση, οι μονοί και οι ζυγοί αριθμοί και οι έννοιες του μεγαλύτερου και του μικρότερου. Το σύστημα δοκιμάστηκε και αξιολογήθηκε ως προς την ευχρηστία και την ελκυστικότητα του από 70 παιδιά της τετάρτης δημοτικού τα οποία ενθουσιάστηκαν και διασκέδασαν την χρήση του ενώ παράλληλα γυμνάστηκαν και συνεργάστηκαν μεταξύ τους. Συμπερασματικά, οι διάχυτες επιφάνειες, και πιο συγκεκριμένα τα αλληλεπιδραστικά πατώματα, φαίνεται να έχουν θετική επίδραση στις εκπαιδευτικές διαδικασίες και να γίνονται ευχάριστα αποδεκτά και επιθυμητά από τους τελικούς χρήστες τους οι οποίοι απολαμβάνουν την παιγνιώδη και συνεργατική αυτή μορφή μάθησης.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOKKINIDOU_ANASTASIA_SDY_DE.pdf
  Restricted Access
κυρίως κείμενο, παραρτήματα6.72 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.