Στατιστική ανάλυση τροχαίων ατυχημάτων στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο

Statistical analysis of the traffic accidents in the national and provincial road network (Αγγλική)

  1. MSc thesis
  2. ΠΛΑΤΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
  3. Διαχείριση και Τεχνολογία Ποιότητας (ΔΙΠ)
  4. Οκτώβριος 2016 [2016-10]
  5. Ελληνικά
  6. 223
  7. Καλλιώρας, Αθανάσιος
  8. Σταυρόπουλος, Φώτιος
  9. Οδικά τροχαία ατυχήματα | Road traffic accidents | Παθόντες | Casualties | Μέθοδοι Στατιστικής Ανάλυσης | Statistical Analysis Methods
  10. 3
  11. 28
  12. 13
  13. Περιέχει: πίνακες, διαγράμματα, εικόνες
  14. Κούτρας, Μ. (2008), Θέματα Στατιστικού Ελέγχου Διεργασίας (Τευχίδιο Α’): Προηγμένα Εργαλεία και Μέθοδοι για τον Έλεγχο της Ποιότητας, Πάτρα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
    • Τα οδικά τροχαία ατυχήματα είναι ένα πρόβλημα διαχρονικό με ανεξέλεγκτες διαστάσεις και δυσμενείς επιπτώσεις. Αποτελεί τόσο για την παγκόσμια κοινότητα, όσο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη χώρα μας εθνικό και κοινωνικό πρόβλημα άμεσης αντιμετώπισης. Αφορμή για τη συγκεκριμένη μελέτη, αποτέλεσαν οι αυξημένες τιμές του δείκτη των τροχαίων ατυχημάτων και των παθόντων από αυτά. Στη παρούσα διπλωματική εργασία, αρχικά μελετώνται και απεικονίζονται γραφικά τα δεδομένα των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στα Κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανά φύλο, ηλικιακή ομάδα και χρήστη της οδού (οδηγός, μεταφερόμενος, πεζός) για τα έτη 2000-2013. Στη συνέχεια παρουσιάζονται γραφικά για τα ίδια έτη στην Ελλάδα, στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων και παθόντων προσώπων ανά σοβαρότητα (νεκροί, βαριά, ελαφρά τραυματίες) και των νεκρών ανά ηλικιακή ομάδα, φύλο και κατηγορία(οδηγός, μεταφερόμενος, πεζός). Εφαρμόζοντας μεθόδους περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής, ελέγχεται εάν διαφέρουν στατιστικά οι μέσες τιμές των τροχαίων ατυχημάτων, ως προς τα επίπεδα των παραγόντων ημέρα, ώρα και εποχή του έτους. Εξετάζεται ακόμη, αν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές στις μέσες τιμές των παθόντων προσώπων, για τα διαφορετικά είδη οδού και αξιολογείται η συμπεριφορά αυτών των μέσων τιμών. Διερευνάται επίσης, εάν υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις στο μέσο πλήθος των τροχαίων ατυχημάτων και παθόντων προσώπων στους νομούς Βοιωτίας, Φθιώτιδας και Μαγνησίας. Εκτιμώνται επιπλέον, τα ταυτόχρονα διαστήματα εμπιστοσύνης για τις διαφορές των μέσων τιμών των ατυχημάτων και των παθόντων στους τρεις νομούς. Τέλος, εξετάζεται αν διαφέρουν στατιστικά οι μέσες τιμές των τροχαίων ατυχημάτων στους τρεις νομούς (Βοιωτίας, Φθιώτιδας και Μαγνησίας), για κάθε οδό (Νέα Εθνική, Παλαιά Εθνική, Επαρχιακή οδό) και εκτιμάται η συμπεριφορά των ανωτέρω μέσων τιμών. Η συγκεκριμένη μελέτη ολοκληρώνεται, με τις σπουδαιότερες συμπερασματικές παρατηρήσεις της στατιστικής διερεύνησης, της επίδρασης των εξεταζόμενων παραγόντων στο μέσο πλήθος των τροχαίων ατυχημάτων και παθόντων προσώπων.
    • Road traffic accidents are a problem with timeless rampant and adverse effects. It is a national and social problem urgently addressed either for the global community, or for the European Union and our country as well. The reason for this study were the increased rates of traffic accidents and their casualties. In this thesis, the data of road fatalities in the Member States of the European Union are originally planned and plotted by sex, age group and road user (driver, transportable, pedestrian) for the years 2000-2013. Then, details of road accidents and casualties per severity (dead, heavy, slightly wounded) and dead by age group, gender and class (driver, transportable, pedestrian) are presented graphically for the same years in Greece. By applying methods of descriptive and inferential statistics, is checked if average values of traffic accidents differ statistically in the levels of day factors, time and season of the year. It is considered, even if there are statistically significant differences in mean values of casualties of different types of road and the behavior of these values is assessed. It is also investigated, if there are statistically significant differences in the average number of traffic accidents and casualties in Viotia, Fthiotida and Magnesia. Additionally, simultaneous confidence intervals for the differences in average prices of accidents and casualties in the three counties are investigated. Finally, is considered whether statistical average values of traffic accidents differ in the three prefectures (Viotia, Fthiotida and Magnesia) for each road (New National, Old National, Provincial Road) and the behavior of the above values is assessed. This study is completed with the important concluding observations of statistical investigation, of the effect of test agents on the average number of traffic accidents and casualties.
  15. Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.