Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/32786
Title: ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΡΥΜΟΥ ΤΗΣ ΠΙΝΔΟΥ (ΒΑΛΙΑ ΚΑΛΝΤΑ)
Authors: ΤΑΜΠΟΥΡΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Advisor: ΚΙΛΙΠΙΡΗΣ, ΦΩΤΙΟΣ
Keywords: ΕΝΑΛΛΑΛΤΙΚΟΣ;ALTERNATIVE;ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ;TOURISM
Issue Date: Oct-2016
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτέλεσε η εξέταση της προστατευόμενης περιοχής του Εθνικού Δρυμού Βάλια Κάλντα ως εναλλακτικός τουριστικός προορισμός τόσο των Ελλήνων ταξιδιωτών όσο και των Ευρωπαίων. Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων διαμορφώθηκε κατάλληλα σχεδιασμένο ερωτηματολόγιο ώστε μέσω των απαντήσεων να κατανοηθούν οι λόγοι επιλογής της περιοχής για εναλλακτικό τουρισμό καθώς και τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην περιοχή και περιορίζουν τη δυνητική τοπική τουριστική ανάπτυξη. Η διεξαγωγή της επιτόπιας έρευνας έλαβε χώρα τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου σε επιλεγμένες θέσεις της περιοχής μελέτης και συμπληρώθηκαν συνολικά 50 ερωτηματολόγια από τυχαία επιλεγμένο δείγμα ερωτηθέντων σε τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία/ενοικιαζόμεναα δωμάτια). Όπως προέκυψε από την επεξεργασία των απαντήσεων, η υψηλότερη τουριστική ζήτηση στην υπό εξέταση περιοχή παρουσιάζεται το χειμώνα και οι κυριότεροι λόγοι επιλογής της είναι η ξεχωριστή ομορφιά του φυσικού τοπίου και δευτερευόντως η ηρεμία που λαμβάνουν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους σε συνδυασμό με τη ικανοποίηση από την πραγματοποίηση διαφόρων δραστηριοτήτων. Η περιοχή προσελκύεται κυρίως από τοπικούς ταξιδιώτες που ανήκουν στην ηλικιακή τάξη των 36-44 ετών, και χαρακτηρίζουν την τοπική τουριστική ανάπτυξη μετρίου βαθμού. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων, σημειώνεται πως η ανεπαρκής διαφήμιση του τουριστικού προορισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αποτελεί το κυριότερο περιοριστικό παράγοντα της τοπικής τουριστικής ανάπτυξης. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δεν έχει πραγματοποιήσει δράσεις (την τελευταία 5ετία) για την προβολή της περιοχής ως τουριστική/αγροτουριστική, υποδεικνύει την επιτακτική ανάγκη άμεσης εφαρμογής αποτελεσματικών στρατηγικών μάρκετινγκ για την προβολή της περιοχής ως ιδιαίτερου τουριστικού προορισμού.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ταμπουρη.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ, ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ2.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.