Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31880
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΟΥ
Authors: ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: ΨΥΛΛΑ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ
Keywords: λαϊκό παραμύθι;folktale;προφορικότητα;orality;αφήγηση;narrative;ανάδειξη και ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας;promotion and enhancement of cultural identity;διαχείριση πολιτιστικών μονάδων;cultural management units;μουσείο;museum
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η εργασία αυτή επιχειρεί να διερευνήσει τοv βαθμό στον οποίο η προφορική αφήγηση λαϊκών παραμυθιών κατά τη νηπιακή ηλικία δύναται να επιτελέσει το ρόλο της ως μέσο ενίσχυσης της πολιτιστικής ταυτότητας των νηπίων. Ειδικότερα, επιχειρείται η διερεύνηση εκείνων των στοιχείων της αφήγησης των λαϊκών παραμυθιών, τα οποία μπορούν να εντυπωσιάσουν τα νήπια και να ενισχύσουν την συλλογική - πολιτιστική τους ταυτότητα αφενός και αφετέρου η διερεύνηση εκείνων των στοιχείων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως παιδαγωγικό εργαλείο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και να φέρουν τα νήπια σε επαφή με τον πολιτισμό και τη λαϊκή παράδοση. Ένα σημαντικό στοιχείο το οποίο θα επιχειρήσουμε να αναδείξουμε μέσα από την εργασία αυτή είναι η σχέση μεταξύ της εκπαίδευσης και του πολιτισμού και ειδικότερα μεταξύ της εκπαίδευσης και της διαχείρισης πολιτισμικών μονάδων. Στην έρευνα συμμετείχαν επτά (7) επαγγελματίες αφηγητές λαϊκών παραμυθιών, οι οποίοι κλήθηκαν να συμμετάσχουν αρχικά στη διαδικασία μιας ημιδομημένης συνέντευξης και στη συνέχεια να μεταβούν στο νηπιαγωγείο όπου εργάζεται η ερευνήτρια, ώστε να αφηγηθούν στα νήπια ένα παραμύθι. Επιπρόσθετα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των μαθητών στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης, κατά τη διάρκεια της οποίας συμμετείχαν σε δραστηριότητες που σχεδίασε η ερευνήτρια. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια ομοφωνία σχετικά με την αξία της αφήγησης του λαϊκού παραμυθιού ως μέσο επικοινωνίας, αλλά και ως μέσο διατήρησης πολιτιστικών στοιχείων και ενίσχυσης της πολιτιστικής ταυτότητας των μαθητών της νηπιακής ηλικίας. Παράλληλα, αναδείχθηκε η ελλιπής θέση που κατέχει, τόσο στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου όσο και στους μουσειακούς χώρους. Για το λόγο αυτό προτείνεται αφενός η ουσιαστικότερη και ευρύτερη αξιοποίηση της προφορικής αφήγησης λαϊκών παραμυθιών μέσα στην τάξη και αφετέρου η αξιοποίησή του από τους διαχειριστές πολιτιστικών φορέων, όπως είναι τα μουσεία.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SOFIA -EAP -2016.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΥΡΙΟ ΣΩΜΑ12.2 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.