Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/31775
Title: Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΣΥΝΕΡΓΙΑΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΡΚΑ
Authors: ΓΚΟΥΒΕΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΚΕΝΤΕΡΕΛΙΔΟΥ, ΚΛΕΙΩ
Keywords: Πολιτιστική Επικοινωνία;Cultural Communication
Issue Date: Oct-2016
Abstract: Η πολιτιστική επικοινωνιακή στρατηγική διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των μονάδων πολιτισμού. Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι εφαρμόζουν επικοινωνιακές μεθόδους ώστε να έρθουν σε επαφή με το ευρύ κοινό αλλά και με τον ντόπιο πληθυσμό. Κύριος σκοπός της επικοινωνιακής πολιτικής τους είναι η διάδραση του κοινού στους χώρους πολιτισμού, η συμμετοχή τους σε πολιτιστικές δράσεις και εκδηλώσεις, κ.α. Αυτές οι δράσεις ήταν πιο διαδεδομένες στα μουσεία ωστόσο τις τελευταίες δύο δεκαετίες οι αρχαιολογικοί χώροι έχουν μετατραπεί σε αρχαιολογικά πάρκα και έχει ξεκινήσει να διαμορφώνεται μια νέα μορφή πολιτιστικού χώρου. Οι πολιτιστικές δράσεις έχουν κυρίως εκπαιδευτικό χαρακτήρα και προσαρμόζονται σε αρκετές ομάδες κοινού, προσπαθώντας να ενισχύσουν και τη συμμετοχή των κατοίκων μιας περιοχής. Στην διεθνή πραγματικότητα εφαρμόζεται η πολιτιστική επικοινωνιακή στρατηγική αλλά και εξελίσσεται καθώς δημιουργούνται όλο και περισσότερα επικοινωνιακά μέσα για τη συμμετοχή του κοινού. Η συνεργασία των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, στη διεθνή πραγματικότητα, μέσα από παραδείγματα, αποβλέπει μέσω της συμμετοχής του ντόπιου πληθυσμού στην διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η μεθοδολογία της εργασίας στηρίζεται σε βιβλιογραφικές αναφορές σε έντυπο και ψηφιακό υλικό, αλλά και στην έρευνα κοινού με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματά του αναλύονται και συζητούνται. Τα αρχαιολογικά πάρκα είναι οι χώροι όπου η πολιτιστική επικοινωνία μπορεί να αποτελέσει μέσο συνεργασίας των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Η διεθνής πραγματικότητα μας δίνει αρκετά παραδείγματα συνεργασίας μουσείων, αρχαιολογικών χώρων και πολιτιστικών φορέων όχι μόνο για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και για την συμμετοχή του κοινού. Η χρήση της τεχνολογίας αποτελεί αρωγό στο σχεδιασμό της επικοινωνιακής στρατηγικής. Στις σύγχρονες κοινωνίες θεωρείται αδυναμία η μη εφαρμογή της τεχνολογίας για την προβολή των πολιτιστικών αγαθών που προσφέρει ένα αρχαιολογικό πάρκο και των πολιτιστικών μηνυμάτων που θέλει να επικοινωνήσει στο κοινό του. Στην Ελλάδα, μέχρι στιγμής οι πολιτιστικές επικοινωνιακές δράσεις των αρχαιολογικών πάρκων που έχουν οριοθετηθεί αφορούν τις πολιτιστικές διαδρομές και την ανοικοδόμηση των αρχαιολογικών μνημείων. Η συνεργασία των πολιτιστικών φορέων, όπως οι Εφορείες Αρχαιοτήτων και άλλων σωματείων, εν μέσω οικονομικής κρίσης αποδίδει καρπούς καθώς οριοθετούνται αρκετοί αρχαιολογικοί χώροι ως αρχαιολογικά πάρκα δημιουργώντας κατάλληλες συνθήκες και υποδομές για μεγαλύτερη προσέλκυση κοινού. Η χρήση της τεχνολογίας έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται περισσότερο στη χώρα μας και να αποτελεί επικοινωνιακό εργαλείο όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στα αρχαιολογικά πάρκα του εξωτερικού.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΚΟΥΒΕΛΟΥ_ΕΛΕΝΗ.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παράρτημα'1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.