Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54956
Title: Οι δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου σε δίγλωσσους μαθητές: η περίπτωση του μαθήματος των Νέων Ελληνικών στο Γυμνάσιο
Authors: ΕΞΑΔΑΚΤΥΛΟΥ, ΜΑΡΙΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Πρέντζα, Αλεξάνδρα
Keywords: Δίγλωσσοι μαθητές, διαπολιτισμική εκπαίδευση, δυσκολίες στο γραπτό λόγο, Νεοελληνική Γλώσσα
Issue Date: 27-Feb-2022
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι δίγλωσσοι μαθητές στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο, καθώς και τις αιτίες που προκαλούν τις δυσκολίες. Η αναζήτηση συμπερασμάτων έγκειται στο γεγονός ότι παρατηρούνται δυσκολίες στην παραγωγή λόγου από τους δίγλωσσους μαθητές μέσα από τη διδακτική εμπειρία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αποτέλεσμα τις χαμηλές επιδόσεις τους και την αδυναμία να καλύψουν τους στόχους που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών. Αφού ήταν αναγκαία η ταυτοποίηση των δυσκολιών, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, ήταν σκόπιμο μέσα από την παρούσα εργασία να οριστούν ποιες μεθόδους ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία στο μάθημα των Νέων Ελληνικών και πώς θα μπορούσαν να βελτιωθούν μέσα από νέες διδακτικές μεθόδους που προσφέρονται στη γλωσσολογία και την παιδαγωγική. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν τις δυσκολίες των δίγλωσσων σε σύγκριση με τους μονόγλωσσους μαθητές και τις αιτίες αυτών με την πιο χαρακτηριστική την ηλικία κατάκτησης της δεύτερης γλώσσας όπως και τα ατομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων μιας Γ2. Όσον αφορά τις μεθόδους, συμπεραίνεται ότι στα δημόσια σχολεία οι δίγλωσσοι αντιμετωπίζονται ως μονόγλωσσοι σε μικτές τάξεις και ότι η διδασκαλία με βάση το Περιεχόμενο θα βοηθούσε στην άρση των δυσκολιών που διαφαίνονται.
Appears in Collections:ΑΔΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
504720 EXADAKTILOU MARIA_23_02_22_ΤΕΛΙΚΟ.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.