Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54946
Title: Στάσεις εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της γραμματικής στο Γυμνάσιο. Διδακτικές προτάσεις αξιοποίησής της στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού
Authors: Γαστεράτου, Βασιλική
metadata.dc.contributor.advisor: Οικονομάκου , Μαριάνθη
Keywords: Γραμματική;Κριτικός Γραμματισμός;Κριτική Ανάλυση Λόγου;κριτική γλωσσική επίγνωση;Συστημική Λειτουργική Γραμματική;Παιδαγωγική των πολυγραμματισμών
Issue Date: 26-Feb-2022
Abstract: Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων ποιοτικής έρευνας με συνεντεύξεις φιλολόγων της Δυτικής Μακεδονίας σχετικά με τις στάσεις και τις πρακτικές τους στη διδασκαλία της γραμματικής. Τα δεδομένα μας καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν στη διδασκαλία τους στοιχεία από διαφορετικές προσεγγίσεις, (παραδοσιακή, επικοινωνιακή, κειμενοκεντρική). Ωστόσο η διδασκαλία συνεχίζει να είναι, κατά βάση, παραδοσιακή και το επίσημο σχολικό εγχειρίδιο της γραμματικής δεν αξιοποιείται στο βαθμό που θα έπρεπε. Επιπλέον, αξιοποιώντας τα ευρήματα και τις διαπιστώσεις της ποιοτικής έρευνας, παρουσιάζεται μια πολυτροπική διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία της γραμματικής στη Β’ Γυμνασίου. Η πρόταση εστιάζει στην ανάδειξη ενός διαφορετικού τρόπου διδασκαλίας της γραμματικής που ταιριάζει στις σύγχρονες πρακτικές γραμματισμού των εφήβων. Ακολουθώντας τη Συστημική Λειτουργική Γραμματική και το πλαίσιο των πολυγραμματισμών, μελετώνται περιβαλλοντικά κείμενα με στόχο την κατανόηση, από μέρους των μαθητών/τριών, τρόπων, με τους οποίους διαμορφώνουν μηνύματα για να ενισχύσουν (ή μη) συγκεκριμένες κάθε φορά ιδεολογίες, και την καλλιέργεια του κριτικού γραμματισμού.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΔΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
503086_ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΥ_ΒΑΣΙΛΙΚΗ.pdf..pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής/Παράρτημα Α & Β2.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons