Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54517
Title: Η διαπολιτισμική εκπαίδευση προσφύγων στη Θεσσαλονίκη. Η πρόκληση της πολιτισμικής ένταξης και η προσφορά των δημόσιων και μη κερδοσκοπικών οργανισμών
Authors: Βογιατζή, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Τσομπάνογλου, Γεώργιος
Keywords: Διαπολιτιστική Εκπαίδευση;εκπαίδευση προσφύγων;Υπουργείο Παιδείας;ΜΚΟ
Issue Date: 26-Sep-2021
Abstract: Η παρούσα εργασία αφορά στο ζήτημα της εκπαίδευσης του προσφυγικού πληθυσμού στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τη δράση και το έργο φορέων και οργανισμών δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου από την περιοχή της Θεσσαλονίκης. Το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αναλύει την έννοια της διαπολιτιστικής εκπαίδευσης, που αποτελεί τη βάση κάθε προσπάθειας για την παροχή εκπαίδευσης στους πρόσφυγες. Η διαπολιτιστική εκπαίδευση στοχεύει στη δημιουργία προϋποθέσεων δημιουργικής μείξης διαφορετικών πληθυσμών ώστε να επιτυγχάνεται πολιτιστική ώσμωση και εξέλιξη της πολιτιστικής τους ταυτότητας. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια του πρόσφυγα, αλλά και των δυσκολιών που η προσφυγική κατάσταση συνεπάγεται. Σε κάθε περίπτωση, η προσφυγική κατάσταση δεν αποτελεί για τα άτομα επιλογή, αλλά αναγκαία καταφυγή ώστε να προασπίσουν θεμελιώδη δικαιώματά τους (ζωή, αξιοπρέπεια, αξία κτλ.). Οι δυσκολίες όμως της προσφυγικής κατάστασης δεν συνεπάγονται και άρνηση του δικαιώματος σε εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό, στο κεφάλαιο γίνεται λόγος για την αναγκαιότητα παροχής εκπαίδευσης στους πρόσφυγες. Η εκπαίδευση των προσφύγων δεν αποτελεί ζήτημα τοπικού ενδιαφέροντος, αλλά αφορά στη χώρα συνολικά. Για το λόγο αυτό, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το νομικό και θεσμικό πλαίσιο για την εκπαίδευση προσφύγων στην Ελλάδα, ενώ αναφέρονται και οι φορείς (εθνικοί και διεθνείς), που εμπλέκονται στη διαδικασία. Το τέταρτο κεφάλαιο ασχολείται με τη δράση δημόσιων φορέων της Θεσσαλονίκης ως προς την εκπαίδευση προσφύγων. Παρουσιάζεται το έργο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι δράσεις των ΟΤΑ και η συμβολή των πανεπιστημίων της πόλης. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρονται ιδιωτικοί φορείς και ΜΚΟ, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης των προσφύγων, αναπτύσσοντας προγράμματα, πρωτοβουλίες και δράσεις με συμμετοχή εθνικών δημόσιων φορέων, αλλά και διεθνών οργανισμών. Η εργασία ολοκληρώνεται με την αποτίμηση του έργου όλων των φορέων, αλλά και με προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Βογιατζή_ΔΕ.pdfΜαρία Βογιατζή_αρχείο διπλωματικής εργασίας2.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons