Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54491
Title: Έρευνα ικανοποίησης κοινού στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών
Authors: Καραπατούχα, Λουκία
metadata.dc.contributor.advisor: Σηφάκη, Ειρήνη
Keywords: Έρευνα κοινού;εμπειρία επίσκεψης;ικανοποίηση επισκεπτών;μουσεία;WOM
Issue Date: 26-Sep-2021
Abstract: Η παρούσα εργασία είχε ως κύριο στόχο την διεξαγωγή μιας έρευνας ικανοποίησης κοινού στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών μέσω της χρήσης ερωτηματολογίων. Αντικείμενό της ήταν η αξιολόγηση, εκ μέρους του επισκέπτη, μέσω κατάλληλων ερωτημάτων, της εμπειρίας του από την επίσκεψη. Οι εμπειρίες είναι ένα οικονομικό προϊόν που διαφέρει από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα και μελετώνται στα πλαίσια της λεγόμενης οικονομίας των εμπειριών. Αν και συχνά ταυτίζονται με την διασκέδαση, ωστόσο, περιλαμβάνουν δραστηριότητες που είτε εμπλέκουν προσωπικά τον συμμετέχοντα είτε του δημιουργούν αισθήματα, πνευματικές αναζητήσεις, κτλ. Οι Pine και Gilmore (2011) περιέγραψαν ένα μοντέλο εμπειρίας με 4 διαστάσεις: την εκπαιδευτική, την διάσταση της απόδρασης, την αισθητική διάσταση και την διάσταση της διασκέδασης. Όσες περισσότερες διαστάσεις περιλαμβάνει μια τέτοια εμπειρία, τόσο πιο πλούσια θα μπορεί να χαρακτηριστεί. Ως μελέτη περίπτωσης αναλύεται η εμπειρία της επίσκεψης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών κατά το μοντέλο εμπειρίας των Pine και Gilmore (2011) όπως το αντιλαμβάνεται ο επισκέπτης του μουσείου μέσω των απαντήσεών του σε ένα ερωτηματολόγιο. Εκτός από τις διαστάσεις της εμπειρίας, το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει σε κλίμακα Likert 1-5 την καταγραφή από τον επισκέπτη της συνολικής αξιολόγησης της επίσκεψής του, της πρόθεσής του να επισκεφθεί ξανά το μουσείο, την πρόθεσή του για WOM καθώς και μια ερώτηση σχετικά με την αξιολόγηση της τιμής του εισιτηρίου συγκριτικά με το επίπεδο υπηρεσιών. Ο πρώτος στόχος της έρευνας ήταν η επιβεβαίωση της υπόθεσης της συσχέτισης της αξιολόγησης της εμπειρίας της επίσκεψης με τη συνολική ικανοποίηση. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε μια σχετικά ικανοποιητική επίπτωση και των τεσσάρων διαστάσεων της εμπειρίας στη συνολική ικανοποίηση, και κυρίως της διάστασης της απόδρασης. Στη συνέχεια, η ανάλυση για τη συσχέτιση της συνολικής ικανοποίησης με την πρόθεση για επανεπίσκεψη έδειξε μια ισχυρή επίπτωση της πρώτης μεταβλητής στην δεύτερη. Παρόμοια, η στατιστική ανάλυση ανέδειξε μια εξίσου ισχυρή επίπτωση της συνολικής ικανοποίησης στην πρόθεση για WOM. Τέλος, έγινε μια διερεύνηση της σχέσης μεταξύ επιπέδου εισοδήματος και της ικανοποίησης από τη σχέση της τιμή του εισιτηρίου σε σχέση με το επίπεδο υπηρεσιών όπως το αντιλαμβάνεται ο επισκέπτης.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
133682_ΚΑΡΑΠΑΤΟΥΧΑ_ΛΟΥΚΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής6.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.