Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54487
Title: «Η μουσειακή εκπαίδευση για παιδιά και η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην εποχή του covid-19 . Μελέτη περίπτωσης: το Εθνικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Pompidou στο Παρίσι και η Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης Τate, στο Λονδίνο.»
Authors: Γκίνη, Αλεξάνδρα
metadata.dc.contributor.advisor: Παπαδοπούλου, Μάρθα
Keywords: εκπαιδευτικά προγράμματα, μουσειακή εκπαίδευση, πανδημία του covid-19, εικονικά μουσεία, νέες τεχνολογίες
Issue Date: 26-Sep-2021
Abstract: Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να αναδειχθεί ο εκπαιδευτικός ρόλος του μουσείου μέσα από την εξέλιξη της σχέσης του με το παιδικό κοινό. Επίσης, να διερευνήσει το βαθμό στον οποίο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τη χρήση εκπαιδευτικών ψηφιακών προγραμμάτων κατά την περίοδο της πανδημίας του covid 19 ανέπτυξε το ενδιαφέρον στους μαθητές και τους παρείχε κίνητρο για μάθηση. Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στον εκπαιδευτικό ρόλο των μουσείων και πως αυτός εξελίχθηκε από τον 19ο αιώνα και μετά, στην αξία της μουσειακής εκπαίδευσης μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα και την χρήση νέων τεχνολογιών με αφορμή την πανδημία. Θα αναφερθούν οι επιπτώσεις που είχε για τον πολιτισμό η πανδημία και η στρατηγική αντιμετώπισης που ακολούθησαν τα μουσεία της χώρας μας. Το ερευνητικό μέρος περιέχει τις περιπτώσεις δύο πολύ σημαντικών μουσείων του εξωτερικού, την Εθνική Πινακοθήκη Tate στο Λονδίνο και το Εθνικό μουσείο σύγχρονης τέχνης Pompidou στο Παρίσι. Σύμφωνα με τον τρόπο που επέλεξαν να αντιδράσουν τα δύο μουσεία την εποχή του καθολικού lockdown, θα αξιολογηθούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι δράσεις τους μέσω διαδικτύου. Στην συνέχεια θα παρατηρηθούν οι ομοιότητες και οι διαφορές πάνω στην στρατηγική που υιοθέτησαν τα μουσεία σ΄ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση την οποία κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν. Τέλος πραγματοποιήθηκε μια μεθοδολογική έρευνα με την βοήθεια ενός ερωτηματολογίου που απευθύνεται σε γονείς . Κατόπιν στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων οδηγηθήκαμε σε συμπεράσματα που είναι εξαιρετικά χρήσιμα για να ανακαλύψουμε τις προτιμήσεις του κοινού και να αντιληφθούμε πως η σχέση μουσείου και κοινού δεν είναι αυτονόητη αλλά μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons