Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54472
Title: H Μετάδοση Μηνυμάτων Κοινωνικής Ευαισθητοποίησης ως μέσο Επικοινωνιακής Πολιτικής. Η Περίπτωση της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση
Authors: ΜΠΑΚΑΛΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Σαμπανίκου , Ευαγγελία
Keywords: Επικοινωνιακή στρατηγική;μήνυμα;κοινωνικός ρόλος;μέσα κοινωνικής δικτύωσης;Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση;Communication Strategy;cultural message;social role;social media network;Onassis Stegi
Issue Date: 26-Sep-2021
Abstract: Οι πολιτιστικοί οργανισμοί αποτελούν αναμφίβολα θεματοφύλακες του πολιτισμού αλλά και χώροι όπου μπορεί να αναπτυχθεί η σύγχρονη καλλιτεχνική έκφραση. Η εξέλιξη των κοινωνιών έχει οδηγήσει τους οργανισμούς στην ανάληψη ενός πιο σύνθετου ρόλου, προσανατολισμένου στην κοινωνία (community oriented), που εκδηλώνεται με πολύπλευρες δράσεις και εξωστρεφή πολιτική. Η ανάπτυξη και εφαρμογή πιο οργανωμένων, αποτελεσματικών και βασισμένων στη σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες επικοινωνιακών στρατηγικών και παράλληλα η αύξηση των κοινωνικών προβλημάτων, όπως αναδείχθηκαν κυρίως μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση, οδήγησαν τους πολιτιστικούς οργανισμούς στην απόφαση να εντάξουν στο πρόγραμμα τους νέες δράσεις λαμβάνοντας υπόψη τους τη θέση και την επιρροή τους μέσα στην κοινωνία. Σύμφωνα με την Russo, A. (2005) και τη δημόσια ομιλία του Neil MacGregor (κριτικός τέχνης και διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου) το 2009, οι πολιτιστικοί οργανισμοί παράγουν πολιτισμό, και σε αυτό το πλαίσιο καλούνται να επαναξιολογήσουν το ρόλο τους ως κομιστές πολιτιστικών αλλαγών που διαχέονται ανάμεσα στους οργανισμούς και στο κοινό. Ταυτόχρονα, με τη χρήση των ψηφιακών μέσων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αλλάξει δραματικά ο τρόπος που οι πολιτιστικοί οργανισμοί χαράσσουν στρατηγικές δράσεις και ασκούν επικοινωνιακή πολιτική. Η παρούσα εργασία, με βάση τα προαναφερθέντα, καλείται να εξετάσει την επιλογή των πολιτιστικών οργανισμών να εντάξουν μηνύματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης και προβληματισμού στον επικοινωνιακό τους λόγο, αξιοποιώντας ως μέσο διάδοσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και να προσεγγίσει τον τρόπο πρόσληψης των μηνυμάτων από το κοινό. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο, που περιλαμβάνει μία σύντομη εννοιολογική προσέγγιση του πολιτιστικού οργανισμού και του σύγχρονου ρόλου του, αποτυπώνεται η εξέλιξη της επικοινωνιακής στρατηγικής καθώς και ο ρόλος του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την άσκηση της. Στην τελευταία ενότητα του θεωρητικού τμήματους καταγράφονται οι βασικές θεωρίες ερμηνείας και ανάλυσης των λεκτικών μηνυμάτων καθώς και οι σύγχρονες προσεγγίσεις μετάδοσης και ερμηνείας μηνυμάτων. Το πρακτικό τμήμα της εργασίας βασίζεται στη μελέτη περίπτωσης του πολιτιστικού οργανισμού, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Η μεθοδολογία της μελέτης περιλαμβάνει δύο κύρια εργαλεία. Αρχικά, αναλύεται το περιεχόμενο τεσσάρων μηνυμάτων που ο πολιτιστικός οργανισμός έχει δημοσιεύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, για το ένα εξ αυτών καταγράφεται σύγκριση με δημοσιευμένο μήνυμα ενός διεθνή οργανισμού πάνω στο ίδιο θέμα. Δεύτερο μεθοδολογικό εργαλείο αποτελεί η έρευνα κοινού, με τη χρήση ερωτηματολόγιου, που αποτυπώνει τον τρόπο που το κοινό αντιλαμβάνεται την ψηφιακή παρουσία του οργανισμού και την άποψη του σχετικά με τα μηνύματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Τα αποτελέσματα της έρευνα κοινού αναδεικνύουν, σε πρώτο βαθμό, ένα κενό στη διαδικασία επικοινωνίας του οργανισμού με το κοινό, που πραγματοποιείται μέσω τον ψηφιακών καναλιών μετάδοσης. Ταυτόχρονα, αποδεικνύουν τη θετική στάση του κοινού απέναντι στα μηνύματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης καθώς και τη συνεισφορά τους στην ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου του πολιτιστικού οργανισμού.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Π. ΜΠΑΚΑΛΗ - Δ.Ε.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons