Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54429
Title: Η σημαντικότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα ελληνικά μουσεία: Η περίπτωση του Πολεμικού Μουσείου
Authors: Παργινού, Ευδοκία
metadata.dc.contributor.advisor: Ζούνης, Θεοκλής-Πέτρος
Keywords: πολιτιστικός οργανισμός και cultural organization;μουσείο και museum;μάθηση και learning;εκπαιδευτικές θεωρίες και educational theories;μουσειοπαιδαγωγική και museum pedagogy;εκπαιδευτικά προγράμματα και educational programs;Πολεμικό Μουσείο και War Museum
Issue Date: Sep-2021
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εστιάζει στην ανάδειξη της σημαντικότητας της διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τους μουσειακούς οργανισμούς διεθνώς. Μέσω της ανάλυσης των σημαντικών ωφελειών που παρέχονται από την εκπλήρωση της αποστολής ενός μουσείου, που είναι πρωτίστως εκπαιδευτική και δευτερευόντως ψυχαγωγική, η μελέτη επιχειρηματολογεί υπέρ της δημιουργίας μόνιμων και σταθερών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, όπου θα έχουν πρόσβαση οι οικογένειες, με γνώμονα το μαθησιακό όφελος από την επίσκεψη αυτή. Τόσο διεθνώς, όσο και στον ελλαδικό χώρο, τα μουσεία εστιάζουν στη διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων που περιλαμβάνουν διάφορες δραστηριότητες με στόχο την προαγωγή της μάθησης μέσα από έναν διασκεδαστικό τρόπο. Η σταθερή και συστηματική διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πέραν των μαθησιακών και εκπαιδευτικών ωφελειών, μπορεί να συνδράμει στην αύξηση της επισκεψιμότητας του μουσειακού οργανισμού και στην προσέλκυση του κοινού-στόχου της οικογένειας. Η μεθοδολογία της παρούσας έρευνας ήταν ποσοτική και το μεθοδολογικό εργαλείο αποτέλεσε ένα ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων από τους 173 συμμετέχοντες γονείς πραγματοποιήθηκε μέσω των Google Forms, τα οποία αναλύθηκαν μέσω του IBM SPSS Statistics V25. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν μία γενικότερη θετική στάση της πλειοψηφίας των συμμετεχόντων τόσο απέναντι στην επισκεψιμότητα, στις δράσεις και στην αποστολή του Πολεμικού Μουσείου, ενώ σκιαγραφήθηκε μία συντριπτικά θετική στάση απέναντι στη μελλοντική ενδεχόμενη σταθερή και μόνιμη διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Πολεμικού Μουσείου που θα είναι διαθέσιμα σε γονείς και παιδιά για επίσκεψη καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Σημαντικό είναι και το εύρημα όπου οι γονείς θεωρούν ότι κατά την επίσκεψή τους περνούν ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους αλλά και μαθαίνουν για την πολεμική ιστορία της χώρας μας. Προτείνεται η μελλοντική διεξαγωγή μίας σχετικής έρευνας από το ίδιο το Πολεμικό Μουσείο, σε ένα πλαίσιο σφυγμομέτρησης των πιθανών επισκεπτών του, και βάσει των αποτελεσμάτων αυτής της έρευνας ενδεχομένως να μπορέσουν να προκύψουν συσχετίσεις με τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΑΡΓΙΝΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ _ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΟΥΝΙΟΣ 30-6-2021.pdfΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.