Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/53655
Title: Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης στην Ραδιοοικολογία για μαθητές Γυμνασίου
Authors: Τραμπίδου, Γεωργία
metadata.dc.contributor.advisor: Κολιόπουλος, Δημήτριος
Keywords: Ραδιενέργεια;Ραδιοοικολογία;καινοτομική αντίληψη;εποικοδομητική αντίληψη;διδακτική παρέμβαση
Issue Date: 25-Sep-2021
Abstract: Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η Ραδιοοικολογία, ο επιστημονικός τομέας που ασχολείται με τη διάδραση ραδιονουκλιδίων και περιβάλλοντος. Σκοπός της είναι o σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας αλληλουχίας διδακτικών παρεμβάσεων σε μαθητές Εσπερινού Γυμνασίου σχετικά με την οικοδόμηση βασικών εννοιών, γνώσεων και μεταγνώσεων της Ραδιοοικολογίας, ακολουθώντας την οικοδόμηση της ίδιας της Ραδιοοικολογίας. Ο σχεδιασμός αυτής της διδακτικής αλληλουχίας στηρίχθηκε στην καινοτομική και εποικοδομητική αντίληψη για το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Η γνωριμία των μαθητών με την Ραδιοοικολογία πραγματοποιήθηκε μέσα από την ιστορία της και την κριτική καταγραφή συμβάντων που την αναδεικνύουν ως ανεξάρτητο διεπιστημονικό και διαθεματικό επιστημονικό τομέα που εξασφαλίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη πυρηνικών δραστηριοτήτων με σεβασμό στον άνθρωπο, στο περιβάλλον και στις επόμενες γενιές. Ακολούθησε τη διαδρομή από τον μικρόκοσμο (Πυρήνας του ατόμου και ραδιενέργεια) στο μακρόκοσμο (παγκόσμιο περιβάλλον και ραδιολογικά ατυχήματα/συμβάντα) μέσα σε ιστορικό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο και τα προκύπτοντα διδάγματα και διαμάχες. Η αναπλαισίωση της επιστημονικής γνώσης σε σχολική επιστημονική γνώση επιτεύχθηκε κατόπιν διερεύνησης της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και σχεδιασμού και εφαρμογής κατάλληλων διδακτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων για την επίτευξη των επιμέρους στόχων. Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε στη βάση των εναλλακτικών ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών και κρίνοντας τη γνωστική εξέλιξη και βελτίωση των μαθητών στις εννοιολογικές, μεθοδολογικές και πολιτισμικές συνιστώσες της επιστημονικής γνώσης αποτιμάται ως θετική.
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΜ133502 _ΤΡΑΜΠΙΔΟΥ_ΓΕΩΡΓΙΑ.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής4.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.