Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/51915
Title: Applying Analytic Hierarchy Process to analyze the role of transferable skills in Project Management and the Development of Organizational Learning
Authors: Katharaki, Maria
metadata.dc.contributor.advisor: Panayiotou, Nikolaos
Keywords: Project Management;Διοίκηση Έργου;Transferable Skills;Μεταβιβάσιμες Δεξιότητες;Organizational Learning;Οργανωσιακή μάθηση;Learning Organization;Οργανισμός μάθησης;Strategic Project Leadership;Στρατηγική ηγεσία;Project-based Organization (PBO);Αναλυτική ιεραρχική διαδικασία (AHP);Αnalytic Ηierarchy Process (AHP)
Issue Date: 12-Sep-2021
Abstract: Η διαχείριση έργου (PM) επιτρέπει σε έναν οργανισμό να βελτιώσει τη στρατηγική του και να γίνει ανταγωνιστικός μέσω του συνόλου των μοναδικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων που αποκτώνται στα έργα. Ο σκοπός της μελέτης είναι να εφαρμόσει την Διαδικασία Αναλυτικής Ιεραρχίας (AHP) για να αναλύσει το ρόλο των μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων στη διοίκηση έργων και την ανάπτυξη της οργανωσιακής μάθησης. Η εμπειρική μελέτη που πραγματοποιήθηκε βασίστηκε σε δομημένο ερωτηματολόγιο με αξιοπιστία κλίμακας 0.95. Η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω διαδικτυακής έρευνας με δειγματοληψία σκοπιμότητας. Το δείγμα αποτελείτο από 87 senior & project managers και μέλη ομάδας έργου, 46 άνδρες και 41 γυναίκες. Για την ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε περιγραφική ανάλυση, πινακοειδείς διασταυρώσεις, ανάλυση συσχέτισης, Τ-test και one way ANOVA. Χρησιμοποιήθηκε πολλαπλή παλινδρόμηση και path analysis για την αξιολόγηση των επιδράσεων των μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων στην οργανωτική μάθηση. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με την χρήση του IBM SPSS Statistics V21.0 και του PriEST v.2.1 για την AHP. Το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας τέθηκε στο 0,05. Οι ερωτώμενοι ήταν υψηλού μορφωτικού επιπέδου, με έτη εμπειρίας στη διοίκηση έργου και με μεγάλο χρονικό διάστημα σε μεγάλης διάρκειας πολυσύνθετα έργα. Στατιστικά σημαντικές διαφορές αποκαλύφθηκαν σε μεταβλητές όπως το φύλο, την εκπαίδευση και την πολυετή πείρα σε διοίκηση έργου σε σχέση με μεταβλητές της οργανωτικής μάθησης και των μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων. Όλες οι μεταβιβάσιμες δεξιότητες συσχετίστηκαν θετικά, στατιστικά σημαντικά με τις επτά διαστάσεις της οργανωσιακής μάθησης. Οι δεξιότητες λήψης αποφάσεων και ηγεσίας επιδρούν στατιστικά σημαντικά στην οργανωσιακή μάθηση. Η οργανωσιακή κουλτούρα κατατάσσεται ως κορυφαία προτεραιότητα μεταξύ των διαστάσεων της οργανωσιακής μάθησης με βάση τη μέθοδο της AHP. Ακολουθούν σε σειρά, η ανταλλαγή γνώσεων, η ομαδική μάθηση, το κοινό όραμα, η στρατηγική ηγεσία, η ανάπτυξη των ικανοτήτων των εργαζομένων και η διάσταση «σκεπτόμενα συστήματα». Οι δεξιότητες ομαδικής εργασίας και ενδυνάμωσης της ομάδας κατατάσσονται πρώτες μεταξύ των μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων. Στη συνέχεια, ακολουθούν σε σειρά οι δεξιότητες επικοινωνίας και διαπροσωπικές δεξιότητες, οι δεξιότητες κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων, οι δεξιότητες λήψης αποφάσεων και ηγεσίας, οι δεξιότητες σχεδιασμού και οργάνωσης και στο τέλος οι δεξιότητες οικονομικής διαχείρισης. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, προτάσεις διοίκησης και πολιτικής για ανάπτυξη των υπευθύνων και ομάδων έργων με στρατηγική στόχευση συζητιώνται, ενώ αναλύονται οι περιορισμοί της έρευνας και οι μελλοντικοί ερευνητικοί προσανατολισμοί. Η οργανωτική κουλτούρα και η στρατηγική ηγεσία δημιουργούν ένα περιβάλλον ανάπτυξης όπου οι εργαζόμενοι αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους. Οι οργανισμοί θα πρέπει να επικεντρωθούν στη δημιουργία ενός ενδοεπιχειρησιακού περιβάλλοντος κουλτούρας μάθησης, όπου οι εργαζόμενοι και η ομάδα έργου θα ενδυναμωθούν, ενώ η μάθηση από έργο σε έργο θα προωθήσει την ανταλλαγή γνώσεων, την καινοτομία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Appears in Collections:MBA Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation-Katharaki-2021.pdfDissertation MKatharaki3.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.