Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/51544
Title: Δημιουργία ενός εγχειριδίου που αποσκοπεί στην ανάπτυξη των διαπολιτισμικών και πολυπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών στην τάξη της γαλλικής γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο.
Authors: Κεχαγιά, Αγγελική
metadata.dc.contributor.advisor: Βαρσαμίδου, Αθηνά
Keywords: Manuel;Εγχειρίδιο;scénarios pédagogiques;Παιδαγωγικά σενάρια;classes pluriculturelles;πολυπολιτισμικές τάξεις;pluriculturalité;πολυπολιτισμικότητα;école primaire;δημοτικό σχολείο
Issue Date: 11-Sep-2021
Abstract: Στη σημερινή εποχή, η πολυπολιτισμικότητα που ορίζει την κοινωνία είναι πραγματικότητα. Το σχολείο, μια κοινωνία σε μικρογραφία, δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί. Ο στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας επικεντρώνεται στην ανάγκη για ένα προσαρμόσιμο και τροποποιήσιμο εγχειρίδιο που θα συνοδεύει τα σχολικά βιβλία που προσφέρονται ήδη στο δημοτικό σχολείο, ενισχύοντας το κοινωνικο-πολιτισμικό και γλωσσικό περιβάλλον όλων των μαθητών στην τάξη FLE. Αυτό το εγχειρίδιο που προσφέρει εκπαιδευτικά σενάρια όχι μόνο επιτρέπει την ανάπτυξη διαπολιτισμικών και πολυπολιτισμικών ικανοτήτων στους μαθητές, αλλά ανταποκρίνεται και στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες τους. Οι τρόποι αλληλεπίδρασης στην τάξη ποικίλλουν στα σενάρια που προτείνονται για να δώσουν την απαραίτητη σημασία στην κοινωνική διάσταση της εκμάθησης γλωσσών και να περάσουν από τη διδασκαλία με επίκεντρο τη διδασκαλία στη διδασκαλία με επίκεντρο τον μαθητή. Η διεπιστημονικότητα προωθείται προς όφελος της ολιστικής διδασκαλίας / μάθησης που καθιστά τη γνώση πιο «ενοποιημένη» και λιγότερο μονόπλευρη και αποσπασματική. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσω της εφαρμογής μιας ολιστικής προσέγγισης. Το εγχειρίδιο βοηθά στη διευκόλυνση της οργάνωσης του μαθήματος παρέχοντας στους εκπαιδευτικούς προγραμματισμένα μαθήματα και σενάρια διδασκαλίας για την προώθηση των διαπολιτισμικών και πολυπολιτισμικών αρχών στην τάξη και τη βελτίωση του δυναμικού της τάξης καθιστώντας το μάθημα πιο κινητικό και ευχάριστο. Η διατριβή χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελεί το θεωρητικό μέρος που παρουσιάζει μια βιβλιογραφική ανασκόπηση για το εκπαιδευτικό μοντέλο του ελληνικού σχολείου, τις θεωρίες των εννοιών της διγλωσσίας, του πολιτισμού, της διαπολιτισμικής και της πολυπολιτισμικής στη διαδικασία διδασκαλίας / μάθησης, την παρουσία τους στα τρέχοντα εγχειρίδια, τα γνωστικά στυλ και τη μάθηση στυλ, η θεωρία του Γκάρντνερ για τις πολλαπλές ευφυΐες, η έννοια της διεπιστημονικότητας και ο ρόλος του δασκάλου. Το δεύτερο μέρος επικεντρώνεται στον προγραμματισμό της έρευνας, στα εργαλεία και στα αποτελέσματα που προκύπτουν. Τέλος, το τρίτο μέρος αφιερώνεται στην επαλήθευση των υποθέσεων της έρευνας, στην παρουσίαση ορισμένων ευρημάτων, στα όρια της έρευνας και σε ορισμένες προτάσεις.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131168_KECHAGIA_ANGELIKI.pdfδιπλωματική6.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.