Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/51394
Title: Αναπαράσταση των έμφυλων στερεοτύπων στον διαφημιστικό λόγο με βάση την Κριτική Ανάλυση Λόγου και διδακτική παρέμβαση κριτικού γραμματισμού σε μαθητές Δημοτικού
Authors: Τουμπουλίδου, Αγγελική
metadata.dc.contributor.advisor: Σιπητάνος , Κωνσταντίνος
Keywords: Κριτική Ανάλυση Λόγου;Πολυγραμματισμοί;διαφημιστικός λόγος;έμφυλα στερεότυπα
Issue Date: 1-Aug-2021
Abstract: Ο διαφημιστικός λόγος ο οποίος κατακλύζει όλο το φάσμα των κοινωνικών δραστηριοτήτων έχοντας ευρεία απεύθυνση σε όλες τις ηλικίες, παρουσιάζει διττή λειτουργία καθώς αποτελεί ένα μέσο προώθησης προϊόντων και παράλληλα ένα μέσο προβολής κοινωνικών σχέσεων και ταυτοτήτων. Η έρευνα αυτή εστιάζει στον τρόπο που οι μαθητές κατανοούν, αποδέχονται και αναπαράγουν τα έμφυλα στερεότυπα που προβάλλονται στον διαφημιστικό λόγο. Επιχειρείται η ανάλυση των στερεοτύπων που κατασκευάζονται, η αναζήτηση του τρόπου που τα παιδιά αντιλαμβάνονται τις έμφυλες κυρίαρχες εικόνες και η αποδόμηση αυτών. Τα διαφημιστικά μηνύματα , τα οποία αναλύονται σύμφωνα με την Κριτική Ανάλυση Λόγου, επιλέγονται από τους ίδιους τους μαθητές και χρησιμοποιούνται σε όλη την έρευνα. Συγκεκριμένα, η έρευνα πραγματώνεται ως διδακτική παρέμβαση υπό το πρίσμα της Παιδαγωγικής των Πολυγραμματισμών. Η επιλογή της συγκεκριμένης μεθόδου επιχειρεί να αναδείξει ,αφενός, την σημασία της εισαγωγής των πολυτροπικών κειμένων στην εκπαίδευση μέσω της ένταξης της πολιτισμικής και γλωσσικής ποικιλομορφίας, και ,αφετέρου, την εμπλοκή των ίδιων των μαθητών στη μάθηση, την ενσωμάτωση των προσωπικών τους εμπειριών και ενδιαφερόντων με σκοπό την ενεργό συμμετοχή τους. Στο τελευταίο στάδιο των Πολυγραμματισμών, στην μετασχηματισμένη πρακτική δύναται να αποτυπωθεί η αποτελεσματικότητα της έρευνας ως απόρροια της αλλαγής της στάσης των μαθητών απέναντι στα έμφυλα στερεότυπα και της κριτικής συνειδητοποίησης για τον ιδεολογικό χαρακτήρα της γλώσσας. Τέλος, στην εργασία αναδεικνύεται η επιρροή που άσκησαν οι συνθήκες της εξ αποστάσεως έρευνας κάτω από τις οποίες διεξήχθη η διδακτική παρέμβαση.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΔΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons