Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/51384
Title: «Αναπαραστάσεις της έμφυλης βίας στο λόγο μαζικής κουλτούρας: Μια πρόταση κριτικού γραμματισμού»
Authors: Καφούρου, Ευανθία
metadata.dc.contributor.advisor: Καραχάλιου, Ράνια
Keywords: κριτική ανάλυση λόγου, μοντέλο των πολυγραμματισμών, συστημική λειτουργική γραμματική, γραμματική του οπτικού σχεδιασμού, έμφυλη βία.
Issue Date: 30-Jul-2021
Abstract: Βασικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η εξοικείωση των μαθητών/τριών της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου με τον λόγο της μαζικής κουλτούρας και την κριτική του ανάλυση. Με την κριτική ανάλυση λόγου δίνεται η δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες να μπορούν να εντοπίζουν τα διάφορα στοιχεία που διαμορφώνουν τη συγκεκριμένη εκδοχή της κοινωνικής πραγματικότητας είτε μέσω των γλωσσικών επιλογών είτε μέσω των οπτικών επιλογών των παραγωγών των κειμένων. Έτσι, η συνειδητοποίηση από μέρους των μαθητών/τριών ότι οι γλωσσικές και οπτικές επιλογές των παραγωγών των κειμένων, που εμφανίζονται στα ΜΜΕ, είναι ιδεολογικά φορτισμένες κι επομένως επηρεάζουν τον τρόπο παρουσίασης της κοινωνικής πραγματικότητας, θα οδηγήσει στην υιοθέτηση κριτικής στάσης από μέρους τους απέναντι στις πληροφορίες στις οποίες εκτίθενται καθημερινά. Η ανάλυση τέτοιων κειμένων είναι πλέον πραγματικότητα στα σχολεία λόγω της αναβάθμισής τους με νέα τεχνολογικά μέσα. Στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθούν τρόποι διδακτικής αξιοποίησης των κειμένων που παράγονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη βοήθεια των εργαλείων της Συστημικής Λειτουργικής Γραμματικής του Halliday, μέσω της διερεύνησης της ιδεοποιητικής και διαπροσωπικής λειτουργίας της γλώσσας και της Γραμματικής του Οπτικού Σχεδιασμού των Kress & van Leeeuwen. Πιο συγκεκριμένα, στην παρούσα εργασία, θα μας απασχολήσει ένα ιδιαιτέρως επίκαιρο και διδακτικά αξιοποιήσιμο θέμα, αυτό της έμφυλης βίας και θα προτείνουμε μία διδακτική πρόταση αξιοποίησής του βασιζόμενοι στο μοντέλο των Πολυγραμματισμών. Δεδομένου ότι η διδασκαλία δεν οφείλει μόνο να διδάσκει τους γλωσσικούς τρόπους με τους οποίους πραγματώνονται τα νοήματα αλλά κυρίως οφείλει να προετοιμάζει τους νέους και τις νέες για έναν κόσμο όπου όλοι θα απολαμβάνουν ίσα ανθρώπινα δικαιώματα και θα διαπνέονται από ανθρωπιστικά αισθήματα, κρίνεται ότι το θέμα της έμφυλης βίας θα είναι επωφελές για τους μαθητές και τις μαθήτριες.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΔΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
507360_KAFOUROU_EVANTHIA.pdf«Αναπαραστάσεις της έμφυλης βίας στο λόγο μαζικής κουλτούρας: Μια πρόταση κριτικού γραμματισμού»1.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons