Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/50931
Title: Ο ρόλος του μουσείου στην πρόσληψη της τοπικής ιστορίας μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Μελέτη περίπτωσης: Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Authors: ΕΡΡΕΡΑ ΦΩΤΙΟΥ, ΗΛΙΑΝΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Καγιαδάκη , Μαρία
Keywords: Μουσειακή εκπαίδευση, τοπικής ιστορίας, Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Issue Date: 8-May-2021
Abstract: ΑΝΑΒΟΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΗΛ. ΑΡΧΕΙΟΥ Δ.Ε. ΕΩΣ 5/2024. Εδώ και πάνω από εκατό χρόνια στο επιστημονικό πεδίο της ιστορίας έχει αναπτυχθεί ένας ακόμη κλάδος, αυτός της τοπικής ιστορίας. Το αντικείμενό του είναι τα ιστορικά γεγονότα, οι παραδόσεις και γενικά ό,τι αφορά στο παρελθόν, αλλά και το παρόν ενός συγκεκριμένου τόπου και λαού. Η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας μετά τη μεγάλη διάδοση στις Η.Π.Α. και στη δυτική Ευρώπη έχει εισαχθεί και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας σημαντικό ρόλο, πέρα από τα σχολεία, παίζουν και τα μουσεία, τα εκθέματα των οποίων μπορούν να προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την ιστορία ενός λαού, όπως και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται σε αυτά. Μάλιστα, μια εποικοδομητική συνεργασία ανάμεσα στα σχολεία και στα μουσεία μπορεί να επιφέρει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Οι δυο φορείς από κοινού μπορούν να οργανώσουν επισκέψεις των μαθητών που θα συνοδεύονται από χρήσιμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες θα ενδυναμώσουν τις δεξιότητες των μαθητών και θα τους προσφέρουν χρήσιμες εκπαιδευτικές εμπειρίες. Ένα από τα παραδείγματα μουσειακής εκπαίδευσης που εφαρμόστηκαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης είναι αυτό στο Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου οργανώθηκε μια επίσκεψη μαθητών Λυκείου, οι οποίοι παρακολούθησαν την ξενάγηση και στη συνέχεια κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο για να διαπιστωθεί το επίπεδο των γνώσεων που αποκόμισαν από την επίσκεψη, αλλά και ο βαθμός ικανοποίησής τους από την ξενάγηση. Ακόμη, μαθητές Δημοτικού είχαν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος σε εκπαιδευτικά παιχνίδια που έλαβαν χώρα στο μουσείο.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΗΛΙΑΝΑ ΕΡΡΕΡΑ ΦΩΤΙΟΥ .pdfΟ ρόλος του μουσείου στην πρόσληψη της τοπικής ιστορίας μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Μελέτη περίπτωσης: Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης244.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.