Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/50930
Title: Η σημασία του μάρκετινγκ στις πολιτιστικές διαδρομές ως φορέα βελτίωσης της επισκεψιμότητας, της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης: Η περίπτωση της Πολιτιστικής - Τουριστικής Διαδρομής Θεσσαλίας
Authors: Φεργαδάκης, Τηλέμαχος Ιωάννης
metadata.dc.contributor.advisor: Πολυμέρης, Σπυρίδων
Keywords: Μάρκετινγκ;Πολιτιστικές διαδρομές;Επισκεψιμότητα;Επιχειρηματικότητα;Απασχόληση;Πολιτιστική - Τουριστική Διαδρομή Θεσσαλίας
Issue Date: 8-May-2021
Abstract: Η πολιτιστική κληρονομιά ενός τόπου, που για πολλά χρόνια περιελάμβανε μνημεία, σύνολα οικοδομημάτων και τοπία, έχει εξελιχθεί στην εποχή μας και πλέον περιλαμβάνει και άλλες κατηγορίες, όπως είναι τα αρχιτεκτονικά μνημεία, τα κτήρια, οι ιστορικές γειτονιές κ.ά. Παράλληλα, αναδεικνύονται μέθοδοι με τις οποίες η πολιτιστική κληρονομιά των ευρωπαϊκών χωρών συντελούν στην κοινή υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο της εννοιολογικής εξέλιξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, εισάγεται μια νέα κατηγορία πολιτιστικών αγαθών, οι πολιτιστικές διαδρομές. Οι πολιτιστικές διαδρομές στηρίζονται στον προσδιορισμό μιας συγκεκριμένης διαδρομής, όπου στόχο αποτελεί η επίσκεψη σε μνημεία φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Η ανάδειξη των πολιτιστικών διαδρομών σε συνδυασμό με την αύξηση του πολιτιστικού τουρισμού οδήγησε στην εμφάνιση ενός νέου πολιτιστικού – τουριστικού προϊόντος που συνδέεται άρρηκτα με την οικονομική ανάπτυξη κάθε τόπου. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του πολιτιστικού μάρκετινγκ κατά το σχεδιασμό, την οργάνωση και την πραγματοποίηση πολιτιστικών διαδρομών, εστιάζοντας σε θέματα που αφορούν την επισκεψιμότητα, την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα στους τόπους όπου εφαρμόζεται. Ειδικότερα, η εργασία χωρίζεται σε δύο τμήματα, τα οποία αποτελούνται από το θεωρητικό τμήμα και το εμπειρικό τμήμα. Το πρώτο περιλαμβάνει τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ και πώς αυτό εφαρμόζεται στον πολιτιστικό τομέα και συγκεκριμένα στις πολιτιστικές διαδρομές, ενώ το εμπειρικό τμήμα αναλύει το σχέδιο μάρκετινγκ της πολιτιστικής – τουριστικής διαδρομής της Θεσσαλίας και αναπτύσσει τις δράσεις που προτείνονται για την επίτευξη των στόχων. Η εργασία καταδεικνύει ότι η χρήση του μάρκετινγκ κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των πολιτιστικών διαδρομών έχει σημαντικά οφέλη τόσο για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς όσο και στη βελτίωση βασικών τομέων της τοπικής οικονομίας. Αυτοί οι τομείς αφορούν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον πολιτιστικό χώρο και μη, στην ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και στη διατήρηση και την ενίσχυση των επιχειρήσεων της εκάστοτε περιοχής.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
125369_Φεργαδάκης_Tηλέμαχος Ιωάννης.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.