Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/50545
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΟικονομάκου, Μαριάνθη-
dc.contributor.authorΜάρκου-Νικάνδρου, Δήμητρα-
dc.date.accessioned2021-04-13T05:47:01Z-
dc.date.available2021-04-13T05:47:01Z-
dc.date.issued2021-03-21-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/50545-
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανάδειξη των διαφορετικών αναπαραστάσεων της αναπηρίας στα Κείμενα Μαζικής Κουλτούρας. Το ζήτημα της αναπηρίας έχει απασχολήσει πολλούς επιστημονικούς κλάδους και για αυτόν τον λόγο ερευνάται εκτενώς αποκαλύπτοντας νέα δεδομένα. Στην παρούσα εργασία, μελετώνται οι διαφορετικές αναπαραστάσεις της αναπηρίας αναδεικνύοντας τα δύο κυρίαρχα μοντέλα για αυτήν, το ιατρικό και το κοινωνικό, τα οποία αντιπροσωπεύουν και τους κυρίαρχους λόγους (discourses) και τις κυρίαρχες στάσεις. Στη συγκεκριμένη εργασία, μέσα από το μεθοδολογικό υπόβαθρο της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου (στο εξής ΚΑΛ), διερευνώνται οι αναπαραστάσεις του αυτισμού στην τηλεοπτική σειρά «Η λέξη που δε λες» και σε τρεις εικόνες παιδιών με αυτισμό. Επιπλέον, αξιοποιώντας το τρισδιάστατο μοντέλο του Fairclough και τη Γραμματική Οπτικού Σχεδίου των Kress & van Leeuwen για την ανάλυση, διαπιστώθηκαν οι κυρίαρχες αναπαραστάσεις για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (στο εξής, ΔΑΦ). Σκοπός της εργασίας είναι ο εντοπισμός γλωσσικών και εξωγλωσσικών στοιχείων και κυρίαρχων αναπαραστάσεων σε πολυτροπικά κείμενα που αναδεικνύουν και διαμορφώνουν τις αρνητικές κυρίως στάσεις και αντιλήψεις της κοινωνίας για τον αυτισμό. Συγχρόνως, η εργασία πλαισιώνεται από την αξιοποίηση των επιλεγμένων Κειμένων Μαζικής Κουλτούρας (στο εξής ΚΜΚ) στη διδακτική διαδικασία. Η μαζική κουλτούρα παίζει καθοριστικό ρόλο στην καθημερινότητα των μαθητών/τριών, για αυτό τον λόγο επιλέγεται συχνά για τη γλωσσική διδασκαλία. Η διδακτική πρόταση στηρίζεται στο μοντέλο των Πολυγραμματισμών και, μέσω του κριτικού γραμματισμού, οι μαθητές/τριες μπορούν να προσεγγίσουν τον αυτισμό με μια κριτική ματιά. Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με τη ΔΑΦ, εφόσον την προσεγγίζουν τόσο από τη μεριά του ίδιου του αυτιστικού παιδιού, όσο και από τη μεριά του οικείου περιβάλλοντος. Πρόκειται για μια πρόταση διδασκαλίας που έχει ως βασικό στόχο την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αναπλαισίωση στερεοτυπικών αντιλήψεων στο σχολικό περιβάλλον.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.subjectΑναπαραστάσειςel_GR
dc.subjectRepresentationsel_GR
dc.subjectΑναπηρίαel_GR
dc.subjectDisabilityel_GR
dc.subjectΑυτισμόςel_GR
dc.subjectAutismel_GR
dc.subjectΚριτική Ανάλυση Λόγουel_GR
dc.subjectCritical Discourse Analysisel_GR
dc.subjectπολυγραμματισμοίel_GR
dc.subjectmultiliteraciesel_GR
dc.subjectΚείμενα Μαζικής Κουλτούραςel_GR
dc.subjectMass Culture Textsel_GR
dc.titleΑναπαραστάσεις της Αναπηρίας σε Κείμενα Μαζικής Κουλτούρας: Προσεγγίζοντας τον Αυτισμό μέσα από διδακτικές κριτικές παρεμβάσειςel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinRepresentations of disability in Mass Culture Texts: Approaching Autism through teaching critical interventionsel_GR
dc.description.abstractlatinThis dissertation attempts to highlight the different representations of disability in Mass Culture Texts. The issue of disability has occupied many scientific disciplines and this is the reason why it is being extensively researched, revealing new data. In the present paper, different representations of disability are studied, highlighting the two dominant models of disability, the medical and the social, which both represent the dominant discourses and attitudes of disability. In this paper, under the methological background of Critical Discourse Analysis (referred as CAL), the representations of autism are examined in the TV series “Η λέξη που δε λες” (The word you do not say) and in three images of autistic children. In addition, the dominant representations of Autism Spectrum Disorder (referred as ASD) were identified by using Fairclough’s 3D model and Kress & van Leeuwen’s Grammar of Visual Design. The purpose of this dissertation is to identify linguistic and non-linguistic elements and dominant representations in multimodal texts which highlight and shape society’s negative attitudes and perceptions about autism. At the same time, this paper is framed by the utilization of selected Mass Culture Texts (referred as MCT) in the teaching process. Mass Culture plays a significant role is student’s daily life, which is why it is often chosen in language teaching. The teaching proposal is based on the Model of Multiliteracies and through critical literacy students can approach autism by a critical view. Students come in contact with ASD, as they approach it both from the side of the autistic child and the familiar environment. This teaching proposal’s main goal is the acceptance of diversity and the reframing of stereotypes in school environment.el_GR
dc.bibliography.number31el_GR
dc.audienceΣύγχρονες Τάσεις στη Γλωσσολογία για Εκπαιδευτικούς/ΑΔΕ71el_GR
dc.coverage.pages99el_GR
dc.coverage.references41el_GR
dc.coverage.appendixes5el_GR
dc.description.otherΠεριέχει: εικόνες, σχήματαel_GR
dc.contributor.advisor1Σιπητάνος, Κωνσταντίνος-
dc.contributor.advisor2Στάμου, Αναστασία-
Appears in Collections:ΑΔΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
504141_Μάρκου-Νικάνδρου_Δήμητρα.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.