Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/50112
Title: Η χρήση βίντεο για την παρότρυνση των μαθητών να συμμετάσχουν στην παραγωγή προφορικού λόγου σε μια τάξη εκμάθησης της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στην Ελλάδα: Μια έρευνα δράσης με νεαρούς μαθητές
Authors: Koumentakis, George
metadata.dc.contributor.advisor: Damaskinidis, George
Keywords: EFL;video-based lesson;speaking;motivation;young learners;διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας;μάθημα βασισμένο σε βίντεο;προφορικά;παρότρυνση;νεαροί μαθητές
Issue Date: 20-Mar-2021
Abstract: Η σύγχρονη διδακτική πρακτική περιλαμβάνει τη χρήση αυθεντικού υλικού στην τάξη, σε μια προσπάθεια σύνδεσης της μαθησιακής διαδικασίας με τον κόσμο. Μέρος αυτού του υλικού είναι το βίντεο, το οποίο αποτελεί μέρος της πραγματικότητας των μαθητών, όντας συνδεδεμένο με τον ελεύθερο χρόνο και τη διασκέδαση. Υπό αυτό το πρίσμα, θα μπορούσε να εισαχθεί στο χώρο της τάξης ως συμπλήρωμα του διδακτικού βιβλίου, συνδυασμένο με επικοινωνιακές δραστηριότητες προφορικού λόγου, προκειμένου οι μαθητές να παρακινηθούν να συμμετάσχουν στο μάθημα και στην εξάσκηση των προφορικών δεξιοτήτων τους. Συνεπώς, το ζήτημα χρήσης βίντεο στην τάξη εκμάθησης της αγγλικής ως ξένης γλώσσας ερευνάται στην παρούσα διπλωματική εργασία μέσω μιας έρευνας δράσης, για την παρότρυνση μιας ομάδας ελληνόφωνων νεαρών μαθητών επιπέδου Pre-A1 να συμμετάσχουν ενεργά στις δραστηριότητες προφορικού λόγου, συμπληρώνοντας την ύλη του βιβλίου i5 1. Για το σκοπό της έρευνας, διεξάχθηκαν και καταγράφηκαν πέντε διδακτικές συνεδρίες βασισμένες στη χρήση βίντεο στο κέντρο ξένων γλωσσών του ερευνητή στο Ρέθυμνο, συλλέγοντας πληροφορίες για κάθε συνεδρία τόσο από το καταγεγραμμένο υλικό, όσο και από τους μαθητές που συμμετείχαν. Μετά από ανάλυση των σχετικών δεδομένων, επιβεβαιώνεται ότι η συμπερίληψη βίντεο εντός των προτιμήσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών μπορεί να ενισχύσει την παρότρυνσή τους για μάθηση και να έχει ως αποτέλεσμα την ενεργή τους συμμετοχή σε δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου. Όπως δείχνει η παρούσα έρευνα, τα βίντεο μπορούν να κάνουν ευχάριστη την μαθησιακή εμπειρία, καθώς και να τονώσουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών ως προς τη χρήση της ξένης γλώσσας. Εν κατακλείδι, τα εξαχθέντα συμπεράσματα της παρούσας αντιπαραβάλλονται με όμοιες έρευνες, με τις οποίες αποδεικνύεται ότι συμφωνούν, επιβεβαιώνοντας τη χρησιμότητα του βίντεο στην τάξη.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
506679_Koumentakis_George.pdfDissertation document3.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons