Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/50030
Title: Αποτίμηση των τρόπων μάθησης και των εκπαιδευτικών εμπειριών, των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων τεχνολογικής εκπαίδευσης, στα προγράμματα παιδαγωγικής επάρκειας της ΑΣΠΑΙΤΕ
Authors: Χαλδαιοπούλου, Όλγα
metadata.dc.contributor.advisor: Γιώτη, Λαμπρίνα
Keywords: Εκπαίδευση ενηλίκων;προγράμματα παιδαγωγικής επάρκειας;τεχνικές διδασκαλίας;adult education;pedagogical competency programs;teaching techniques
Issue Date: 20-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει ως κύριο στόχο να διερευνήσει τους τρόπους και την αποτελεσματικότητα της μάθησης στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Αναλυτικότερα, στοχεύει στη διερεύνηση των τρόπων μάθησης και στον τρόπο με τον οποίο αυτοί συμβάλλουν στα μαθησιακά αποτελέσματα για τους εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης που συμμετέχουν σε προγράμματα Παιδαγωγικής επάρκειας. Για να επιτευχθούν οι παραπάνω σκοποί και στόχοι, πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα με 12 συνεντεύξεις. Συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στην έρευνα αποτέλεσαν οι εκπαιδευτικοί των επαγγελματικών λυκείων του Νομού Θεσσαλονίκης που συμμετείχαν στα προγράμματα της ΑΣΠΑΙΤΕ. Οι συνεντεύξεις, έλαβαν χώρα από τον Απρίλιο του 2020 έως και το Μάιο του 2020 και λόγω της πανδημίας που έπληξε τη χώρα μας, καθώς και μεγάλο μέρος όλου του πλανήτη, οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν τηλεφωνικά. Μετά τη διενέργεια των συνεντεύξεων, τα πρωτογενή δεδομένα αναλύθηκαν με βάση την ανάλυση περιεχομένου. Από τα συμπεράσματα της όλης μελέτης προκύπτει ότι οι μέθοδοι που αναφέρουν οι ερωτώμενοι με τις οποίες διδάχθηκαν στο πρόγραμμα της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι κυρίως η μελέτη περίπτωσης, οι ερωτήσεις απαντήσεις, ο καταιγισμός ιδεών, οι μικροδιδασκαλίες, η διάλεξη – εισήγηση, η επίδειξη, η συζήτηση και το παιχνίδι ρόλων, οι οποίες είναι σε μεγάλο βαθμό και οι τεχνικές με τις οποίες διδάσκουν και οι ίδιοι σε ενήλικες. Σε γενικές γραμμές η πλειονότητα του δείγματος αναφέρει ότι αποκόμισε πολλά οφέλη από το πρόγραμμα κατάρτισης της ΑΣΠΑΙΤΕ, τα οποία και κατευθείαν εφάρμοσε στην τάξη. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι εκπαιδευόμενοι είναι ευχαριστημένοι τόσο από το κλίμα της τάξης, όσο και από τις σχέσεις τους με τους εκπαιδευτές και τους συμμαθητές. Υπάρχουν βέβαια και λίγοι που αναφέρουν ότι οι σχέσεις τους με κάποιους εκπαιδευτές ήταν τυπικές ή μέτριες. Ακόμη, οι περισσότεροι ερωτώμενοι αποτιμούν την κατάρτιση τους στην ΑΣΠΑΙΤΕ, ως μια εμπειρία που τους βοήθησε στη διδασκαλία τους στην πράξη. Παρόλα αυτά αξίζει να αναφερθεί ότι υπήρξαν και κάποιοι που αναφέρουν ότι δεν βοηθήθηκαν αρκετά ή όσο περίμεναν και ήθελαν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Όλγα Χαλδαιοπούλου Διπλωματική Εργασία.pdfΔιπλωματική Εργασία1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.