Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/50027
Title: Η ανάπτυξη των Καινοτόμων Επιχειρηματικών Προγραμμάτων για την ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Authors: ΑΚΡΙΩΤΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Παυλάκης, Εμμανουήλ
Keywords: ποιότητα εκπαίδευσης και quality of education;επιχειρηματικοτητα και entrepreneurship;επιχειρηματική εκπαίδευση και business education;καινοτόμα επιχειρηματικά προγράμματα και innovative business programs;επιχειρηματικός εκπαιδευτικός και business teacher;ο ρόλος του μέντορα και mentor role;επιχειρηματικές δεξιότητες και business skills;νέα νοοτροπία επαγγελματικού προσανατολισμού και new career guidance mentality
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η ανάπτυξη των Καινοτόμων Επιχειρηματικών Προγραμμάτων για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η επιχειρηματικότητα είναι βασικός συντελεστής παραγωγής, γι’ αυτό οφείλει το κράτος να την προωθεί, εισάγοντας μαθήματα και προγράμματα επιχειρηματικότητας στα σχολεία, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αποκτούν γνώσεις, δεξιότητες και επιχειρηματική νοοτροπία. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια προγραμμάτων επιχειρηματικότητας μαθαίνουν πώς να υλοποιούν μία επιχείρηση, οργανώνοντάς την μέσα στην εικονική πραγματικότητα της τάξης. Βιώνουν μια πραγματική εμπειρία και μαθαίνουν στην πράξη πώς λειτουργεί ο κόσμος των επιχειρήσεων, καθώς μοιράζουν τους ρόλους, συγκεντρώνουν το μετοχικό κεφάλαιο και διαφημίζουν το προϊόν ή την υπηρεσία που επέλεξαν. Οι έφηβοι μαθαίνουν να διαχειρίζονται υλικούς και ανθρώπινους πόρους, αναπτύσσουν δεξιότητες, όπως προγραμματισμού, οργάνωσης, διεύθυνσης, ελέγχου, επικοινωνίας και ικανότητα ομαδικής συνεργασίας. Έτσι στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται το Θεωρητικό πλαίσιο, το οποίο διαχωρίζεται στα κεφάλαια της Επιχειρηματικότητας, της Επιχειρηματικής Εκπαίδευσης και της διδασκαλίας και μεθοδολογίας της. Συγκεκριμένα αναλύονται η έννοια και τα είδη της επιχειρηματικότητας, η επιχειρηματική εκπαίδευση στην Ελλάδα, τα προγράμματα επιχειρηματικότητας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η μεθοδολογία διδασκαλίας των, ο νέος ρόλος του εκπαιδευτικού, ο ρόλος του μέντορα στην υποστήριξη των επιχειρηματικών προγραμμάτων, τα οφέλη που αποκομίζουν οι εμπλεκόμενοι, κ.ά. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η ερευνητική διαδικασία, η οποία επιχειρείται σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, με ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο συνέντευξης, ώστε να καταγραφούν οι απόψεις, οι στάσεις και οι προτάσεις των καθηγητών που διδάσκουν μαθήματα επιχειρηματικότητας σχετικά με την επιχειρηματικότητα και το ρόλο της επιχειρηματικής εκπαίδευσης στην καλλιέργεια επιχειρηματικής κουλτούρας των εφήβων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 10 καθηγητές από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίοι εφαρμόζουν επιχειρηματικά προγράμματα σε τέσσερις Νομούς της χώρας (Αττική, Κρήτη, Θεσσαλονίκη και Εύβοια). Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε με δια ζώσης συνεντεύξεις, τον Ιούλιο του 2020. Στην Ερευνητική Διαδικασία προσδιορίζεται ο σκοπός και οι επιμέρους στόχοι της έρευνας. Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι η ανασκόπηση των εννοιών της επιχειρηματικότητας, ο ρόλος της επιχειρηματικής εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και η αναγκαιότητά της στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. Διατυπώνονται τα Ερευνητικά της ερωτήματα, η Μεθοδολογία, το Δείγμα- Πληθυσμός που επιλέγεται, το Ερευνητικό Εργαλείο, η Συνέντευξη των καθηγητών, η Εγκυρότητα και η Αξιοπιστία της έρευνας και τα θέματα Ηθικής και Δεοντολογίας. Αναλύθηκε, επιπλέον, η αναγκαιότητα της έρευνας για τα καινοτόμα επιχειρηματικά προγράμματα και μαθήματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της χώρας. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας, δηλαδή τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν μετά την ολοκλήρωση των συνεντεύξεων που πραγματοποιήθηκαν Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα εξής συμπεράσματα: Ότι υπάρχει αναγκαιότητα υλοποίησης προγραμμάτων επιχειρηματικότητας στα σχολεία, ακόμη και ενσωμάτωσής τους στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, γιατί δίνουν κίνητρα και ενδιαφέρον, τόσο στους καθηγητές, όσο και στους μαθητές να συμμετέχουν σε αυτά, με σκοπό την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας από τη μικρή ηλικία του ατόμου, ώστε να γίνει αργότερα στην ενήλικη ζωή του, ευκολότερη η μετάβαση σε αυτήν. Η συμβολή των καθηγητών είναι καθοριστική, καθώς εφαρμόζουν ενεργητικές και συμμετοχικές μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας, αξιοποιώντας τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Με την υποστήριξη των Διευθυντών και τη συμβολή των μεντόρων, πραγματοποιούνται επιτυχημένα Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, από τα οποία οι μαθητές, οι καθηγητές και οι μέντορες, αποκομίζουν σπουδαία οφέλη για την προσωπική και επαγγελματική τους ζωή.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
96731_ΑΚΡΙΩΤΟΥ_ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ1.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.16 MBAdobe PDFView/Open
96731_ΑΚΡΙΩΤΟΥ_ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ2.pdfΠαράρτημα838.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.