Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49900
Title: «Καθολικός σχεδιασμός» κτιρίων σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης & για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία. Μελέτη περίπτωσης – σχολικό συγκρότημα
Authors: ΚΑΡΑΠΟΥΛΙΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
metadata.dc.contributor.advisor: Οικονόμου , Αγησίλαος
Keywords: καθολικός σχεδιασμός, βιοκλιματικός - περιβαλλοντικός σχεδιασμός, άνθρωπος, αναπηρία, δικαίωμα, αποδοχή, εκπαίδευση, μαθητής, συμπερίληψη, περιβάλλον.;Universal design, bioclimatic - environmental design , human, disability, right, acceptance, education, student, inclusion, environment.
Issue Date: 15-Sep-2020
Abstract: Οι έννοιες «καθολικός σχεδιασμός» και «περιβαλλοντικός / βιοκλιματικός σχεδιασμός» έχουν κάνει δυναμικά την εμφάνισή τους τις τελευταίες δεκαετίες, ως νέα προοπτική αλλά ταυτόχρονα λογική απαίτηση από τον ίδιο τον άνθρωπο, προς τον ίδιο του τον εαυτό και προς τον συνάνθρωπό του, στην προσπάθεια επίτευξης πιο αξιοπρεπών και πιο ποιοτικών συνθηκών ζωής. Το εγχείρημα αυτό αποκτά πιο ισχυρή υπόσταση όταν αναφερόμαστε για μια τεράστια ομάδα ανθρώπων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία και ιδίως όταν όλο αυτό διαρθρώνεται και μορφοποιείται στα πρώτα, αλλά θεμελιώδη, ερεθίσματα ενός ανθρώπου, που (υπό) δέχεται κατά την παιδική του ηλικία, σε μια σχολική αίθουσα διδασκαλίας. Στην παρούσα εργασία έγινε μια αναλυτική προσέγγιση των αρχών του «βιοκλιματικού- περιβαλλοντικού σχεδιασμού» με τις αρχές του «καθολικού σχεδιασμού», με απώτερο στόχο την εξεύρεση ή την δημιουργία κοινών συνισταμένων σύγκλισης αυτών των δύο, τόσο σε θεωρητικό -με την άσκηση κριτικής και προτάσεων- όσο και σε πρακτικό επίπεδο -οργάνωση χώρου και παρουσίαση σχεδιαστικής πρότασης-, μέσα από το πρίσμα της εκπαίδευσης των παιδιών. Πιο αντιληπτό και κατανοητό παράδειγμα όλων των ανωτέρω, αποτελεί ένα σχολικό συγκρότημα, που μέσω της δομής, οργάνωσης, λειτουργίας αλλά και του σχεδιασμού αυτού -κέλυφος και αστική εναρμόνιση-, μπορεί να επιτευχθεί ένα πρότυπο μοντέλο αναφοράς εξασφάλισης ισότιμων ευκαιριών και βελτιστοποίησης των συνθηκών ζωής για όλους. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, μέσω της παραμετροποίησης των αρχών σχεδιασμού που αναπτύχθηκαν, είναι η διαμόρφωση ενός ανθρωποκεντρικού μοντέλου αναφοράς που αφορά στο κέλυφος και τον περιβάλλοντα χώρο, συνδυάζοντας παραδείγματα καλής πρακτικής στο σχεδιασμό και την κριτική ανάλυση των νομοθετικών και τεχνικών εργαλείων- μεθόδων σχεδιασμού τόσο για την αναίρεση εμποδίων όσο και για τη διαμόρφωση συνθηκών άνεσης, στην κατεύθυνση της ταυτόχρονης επίτευξης δομών σχεδόν μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης, μέσω ενός μοντέλου προσομοίωσης- συστήματος αναφοράς, που στην περίπτωση μας είναι ένα σχολικό συγκρότημα.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΣΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ Ε 1 11 2020.pdfκυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας6.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons