Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49829
Title: ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Authors: ΚΟΥΚΟΥΛΑ, ΕΥΦΗΜΙΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΜΑΛΙΓΚΟΥΔΗ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Keywords: ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ;ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Issue Date: 26-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπάθησε να σκιαγραφήσει την υπάρχουσα κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον χώρο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ειδικά στο πλαίσιο του υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού, μέσα αφενός από έρευνα πεδίου σε δασκάλους και δασκάλες που εργάζονται σήμερα και αφετέρου, μέσα από την σύνδεση αυτής της έρευνας με τις βιβλιογραφικές αναφορές στο θέμα. Σε γενικές γραμμές, οι δάσκαλοι και οι δασκάλες του δείγματος είναι ενημερωμένοι σχετικά με την διαπολιτισμική εκπαίδευση, καθώς εξάλλου, πάνω από τα μισά άτομα έχουν ήδη παρακολουθήσει σεμινάρια επιμόρφωσης πάνω στο θέμα και, διακατέχονται από σύγχρονες απόψεις σχετικά με την διαπολιτισμικότητα και την ανάγκη εγκόλπωσης των παιδιών των μη γηγενών στο ελληνικό σχολείο. Αναφορικά με την διαπολιτισμική διάσταση των σχολικών εγχειριδίων και εν γένει, του εκπαιδευτικού υλικού των ελληνικών σχολείων και τις απόψεις των εκπαιδευτικών του δείγματος σχετικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε γενικές γραμμές οι εκπαιδευτικοί του δείγματος θεωρούν ανεπαρκή τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά μέσα, αλλά και τις παρεμβάσεις του υπουργείου παιδείας που αναφέρονται σε θέματα διαπολιτισμικότητας. Ο εμπλουτισμός της σχολικής βιβλιοθήκης με βιβλία από την χώρα προέλευσης των μη γηγενών μαθητών, η διδασκαλία εθίμων και συνηθειών διαφορετικών πολιτισμικών μέσα στην σχολική τάξη, η ύπαρξη ειδικών εγχειρίδιων για το θέμα της διαπολιτισμικότητας, είναι μερικές μόνο από τις ιδέες, οι οποίες θα μπορούσαν να υιοθετηθούν από τους υπεύθυνους, ώστε να βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
109837_ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ.rar1.91 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons