Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49740
Title: Self-assessment as a tool for the enhancement of learning and learner autonomy: a ‘fresh’ perspective
Authors: Athanasiadou, Eleni
metadata.dc.contributor.advisor: Ζορμπάς, Βασίλειος
Keywords: alternative assessment;formative assessment;summative assessment;assessment of learning;assessment for learning;self-assessment;learner autonomy
Issue Date: 26-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στο να παρουσιάσει τις στάσεις δεκαεννέα μαθητών γενικού λυκείου αναφορικά με τη χρήση της αυτοαξιολόγησης ως μορφής εναλλακτικής αξιολόγησης που ενισχύει τη μάθηση. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες όσον αφορά τη διδασκαλία και την αξιολόγηση της ξένης γλώσσας έχουν παρθεί διάφορες πρωτοβουλίες με διατάγματα και προγράμματα από το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και μια στροφή του ελληνικού δημόσιου σχολείου προς τον μαθητοκεντρικότητα και την αξιολόγηση για την μάθηση. Παρ όλα αυτά αν και οι νομοθετικές ρυθμίσεις είναι αναγκαίες δεν αποτελούν ικανή συνθήκη για επιτυχή εφαρμογή. Έτσι η εργασία αυτή εστιάζει στο να σκιαγραφήσει δια στόματος μαθητών τις εμπειρίες τους αναφορικά με την αξιολόγηση στοχεύοντας να φωτίσει τις απόψεις πάνω στις οποίες μπορεί να στηριχθεί η χρήση της αυτοαξιολόγησης ως εργαλείου για την ενίσχυση της μάθησης και της αυτονομίας του μαθητή. Μέσα από τρία διαφορετικά εργαλεία συλλογής δεδομένων: ένα ποσοτικό (ερωτηματολόγιο) και δύο ποιοτικά (δομημένες συνεντεύξεις και μαθητικά ημερολόγια) η παρούσα εθνογραφική μελέτη της ερμηνευτικής παράδοσης καταγράφει τις στάσεις των μαθητών, τους παράγοντες που τις διαμορφώνουν, τις παρανοήσεις και τους προσωπικούς και περιβαλλοντικους περιορισμούς μαζί με τα πλεονεκτήματα που οι μαθητές διακρίνουν στην αυτοαξιολόγηση. Τα συμπεράσματα που συνάγονται από τα ευρήματα της έρευνας είναι πολλά υποσχόμενα. Οι μαθητές φαίνεται να είναι θετικά διακείμενοι προς την αυτοαξιολόγηση και πιστεύουν ότι, παρά τους λίγους περιορισμούς, μπορεί και πρέπει να ενσωματωθεί στην καθημερινή μας πρακτική καθώς μπορεί να τους προσφέρει χρήσιμη ανατροφοδότηση, την ευκαιρία να εστιάσουν και να φροντίσουν για τις προσωπικές τους μαθησιακές ανάγκες και επιπλέον τη δυνατότητα να αναλάβουν ευθύνη για την μάθησή τους. Συνεπώς εκτενέστερη έρευνα από διαφορετικές οπτικές με περισσότερους συμμετέχοντες από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης είναι αναγκαία αν επιθυμούμε να εκμεταλλευτούμε αυτή τη θετικότητα προς όφελος των μαθητών μας.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ATHANASIADOU ELENI_MSc Thesis SYNOPSIS.pdf613.65 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons