Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49723
Title: Δάσκαλοι του χθες και του σήμερα: αλλαγές στην επαγγελματική τους ταυτότητα. Ο παράγοντας συναίσθημα.
Authors: Τυροβολά, Ευγενία
metadata.dc.contributor.advisor: Μπρούζος, Ανδρέας
Keywords: Επαγγελματική ταυτότητα;επαγγελματική αυτοαντίληψη;δάσκαλος;συναίσθημα
Issue Date: 26-Sep-2020
Abstract: Η επαγγελματική μας ταυτότητα, ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε το ποιοι είμαστε μέσα στο επαγγελματικό μας, αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων και διαμορφώνεται μέσα από διάφορες διαδικασίες. Σκοπός της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει το αν και πώς αλλάζει η επαγγελματική ταυτότητα των δασκάλων διαφορετικών γενεών, διερευνώντας κυρίως τη σχέση και επίδραση του παράγοντα συναίσθημα σε αυτή. Για τη διενέργεια της μελέτης ακολουθήθηκε η ποιοτική μέθοδος , έτσι οι εμπειρίες και οι απόψεις των συμμετεχόντων/ουσών αποτέλεσαν πρόσφορο υλικό που με την κατάλληλη ερμηνεία και αξιολόγηση έδωσαν απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα. Πραγματοποιήθηκαν οκτώ ημιδομημένες συνεντεύξεις στις οποίες δάσκαλοι και δασκάλες που εργάστηκαν ή εργάζονται σε σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης παρουσίασαν τις εμπειρίες τους ενθυμούμενοι γεγονότα του εργασιακού τους βίου. Οι πληροφορίες, τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν αναλύθηκαν και ερμηνεύθηκαν οδηγώντας μας στo συμπέρασμα ότι η επαγγελματική ταυτότητα των δασκάλων αποτελεί έννοια δυναμική, συνεχώς εξελισσόμενη. Για τους συνταξιούχους δασκάλους η ταυτότητά τους σχετίζεται περισσότερο με την παιδαγωγική αποστολή του ρόλου τους, με τις έννοιες της προσφοράς, της ευθύνης και αφοσίωσης, έννοιες που υιοθετούν και οι νεότεροι δάσκαλοι δίνοντας όμως στην ταυτότητά τους και πιο επαγγελματικά χαρακτηριστικά, όπως της αυτοαποτελεσματικότητας και αυτοαντίληψης. Η εμπειρία, η βιογραφία, το πλαίσιο, οι σχέσεις με τους άλλους και το συναίσθημα είναι παράγοντες που τη διαμορφώνουν και την αναμορφώνουν. Το συναίσθημα που εξετάζεται διεξοδικότερα αποτελεί επίσης παράγοντα έκφρασής της και είναι αυτό που σχετίζεται στενά μαζί της, καθώς σχηματοποιεί την ταυτότητα της διδασκαλίας και την ταυτότητα του ίδιου του δασκάλου συνδέοντάς τον με τον εαυτό του και το σχολικό περιβάλλον.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
129749_ΤΥΡΟΒΟΛΑ_ΕΥΓΕΝΙΑ.pdf904.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.