Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49425
Title: Θεμελιώδεις δια βίου δεξιότητες: Μια σύγκριση των αναλυτικών προγραμμάτων ξένων γλωσσών των Ευρωπαϊκών και των Eλληνικών Σχολείων και η πραγματικότητα στα Ελληνικά Σχολεία
Authors: ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ, ΑΘΗΝΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Χοστελίδου, Θεδώρα
Keywords: lifelong competences;incorporation of competences;European schools;curricula comparison;EFL curricula
Issue Date: 26-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την ύπαρξη των βασικών δεξιοτήτων δια βίου μάθησης -όπως αυτές ορίζονται από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης- στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Ξένων Γλωσσών τόσο των Ευρωπαϊκών όσο και των Ελληνικών Σχολείων μέσω της ανάλυσης της δομής και των στόχων που συμπεριλαμβάνονται σε αυτά και της επακόλουθης σύγκρισης μεταξύ τους. Επιπλέον, διερευνά την ενσωμάτωση των βασικών δεξιοτήτων στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στην Ελλάδα. Επίσης ερευνώνται πιθανά εμπόδια στην ενσωμάτωσή τους και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πάνω στο θέμα. Για αυτό το σκοπό, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα , στην οποία 95 καθηγητές ξένων Γλωσσών τόσο από την Πρωτοβάθμια όσο και από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πήραν μέρος, απαντώντας σε ένα ερωτηματολόγιο. Τα στοιχεία που προέκυψαν επεξεργάστηκαν με τη μέθοδο της στατιστικής ανάλυσης. Η σύγκριση με τα αναλυτικά προγράμματα των Ευρωπαϊκών Σχολείων και τα ευρήματα από το ερωτηματολόγιο έδειξαν ότι οι καθηγητές Ξένων Γλωσσών στην Ελλάδα χρησιμοποιούν πληθώρα πρακτικών που συνδέονται με τις βασικές δεξιότητες, έχοντας σύμμαχο το θεωρητικό υπόβαθρο που τους προσφέρει το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα των Ξένων Γλωσσών. Ωστόσο, ο δισταγμός στη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη, ο περιορισμένος χρόνος διδασκαλίας και η έλλειψη κονδυλίων για δημιουργία καινοτόμων μαθησιακών περιβαλλόντων τους εμποδίζουν να χρησιμοποιήσουν τις πλήρεις δυνατότητές τους . Η επιμόρφωση στην έννοια των βασικών δεξιοτήτων και τι αυτές συμπεριλαμβάνουν, και ο εμποτισμός τους σε όλα τα αντικείμενα του ελληνικού εκπαιδευτικό συστήματος, θα μπορούσε να αποτελέσει την αρχή ώστε αυτές να ενσωματωθούν πλήρως, σμιλεύοντας πετυχημένους πολίτες του μέλλοντος.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
89544_KARAKASIDOU ATHINA.pdfKey lifelong competences: A comparison of the FL curricula of Greek and European Schools and the reality in Greek State Schools3.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons