Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49424
Title: Άμεση ή Έμμεση Διδασκαλία του Τυπικού της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας σε Μικρής Ηλικίας Έλληνες Μαθητές
Authors: Μπλατσή, Θεοδώρα
metadata.dc.contributor.advisor: Calfoglou, Christine
Keywords: Second Language Acquisition/Εκμάθηση Δεύτερης Γλώσσας;Cognitive Psychology/Γνωσιακή Ψυχολογία;Implicit Learning/¨Αρρητή Μάθηση;Explicit Learning/Ρητή Μάθηση;Explicit Knowledge/Ρητή Γνώση;Implicit Knowledge/Άρρητη Γνώση;Interface/Διεπαφή;Conscious Learning/Συνειδητή Μάθηση;Awareness/Επίγνωση;Attention/Προσοχή;Noticing/Παρατήρηση;Explicit Instruction/Άμεση Διδασκαλία;Implicit Instruction/Έμμεση Διδασκαλία
Issue Date: 26-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα μελέτη εξετάζει την επίδραση της άμεσης ή έμμεσης διδασκαλίας του τυπικού της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας στην εσωτερίκευση δύο γραμματικών τύπων, (α) των τροπικών βοηθητικών ρημάτων (επιστημική και δεοντική τροπικότητα-παρελθοντική ρηματική όψη) και (β) των υποθετικών προτάσεων (μη πραγματικό), από μικρής ηλικίας Έλληνες μαθητές της Αγγλικής ως Ξένη Γλώσσας. Οκτώ δεκάχρονοι μαθητές κατανεμήθηκαν σε μία από τις δύο συνθήκες εκπαίδευσης: (α) ομάδα άμεσης και (β) ομάδα έμμεσης διδασκαλίας. Τα μέτρα αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν (α) δέκα ημέρες και (β) έξι εβδομάδες μετά τη συμπλήρωση του διδακτικού προγράμματος συμπεριλάμβαναν την παραγωγή και κατανόηση των γραμματικών τύπων, καθώς και τον βαθμό επίγνωσης από την πλευρά των μαθητών. Ένας σημαντικός στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να τεκμηριώσει εάν μικρής ηλικίας Έλληνες μαθητές της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας μπορούν να ανταποκριθούν επιτυχώς στις προαναφερθείσες συνθήκες διδασκαλίας και στα προαναφερθέντα μέτρα αξιολόγησης, εάν, δηλαδή, η άμεση ή/και η έμμεση διδασκαλία του τυπικού μπορούν να βοηθήσουν μικρής ηλικίας μαθητές να εσωτερικεύσουν εντελώς νέους γραμματικούς τύπους πέραν από το τρέχον επίπεδο γλωσσομάθειάς τους στην ξένη γλώσσα, ποιο είδος διδασκαλίας έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, καθώς επίσης σε τι βαθμό οι μαθητές έχουν επίγνωση της γνώσης που εσωτερίκευσαν. Τα συνολικά αποτελέσματα υπέδειξαν πρώτον, ότι η άμεση διδασκαλία του τυπικού φαίνεται να έχει μεγαλύτερη επίδραση στην εσωτερίκευση των δύο γραμματικών τύπων από την έμμεση, δεύτερον, ότι η άμεση διδασκαλία έχει πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα από την έμμεση, τρίτον, ότι η άμεση διδασκαλία έχει πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα από την έμμεση όσον αφορά στην παραγωγή προφορικού λόγου, τέταρτον, ότι η άμεση ή έμμεση διδασκαλία του τυπικού μπορεί να διαφοροποιείται ως προς την αποτελεσματικότητά της ανάλογα με το είδος της δομής που διδάσκεται και, πέμπτον, ότι οι υπό συνθήκες άμεσης διδασκαλίας μαθητές φαίνεται να είχαν επίγνωση της γνώσης που εσωτερίκευσαν. Βάσει των αποτελεσμάτων, προτείνουμε ότι, αναφορικά με την άμεση διδασκαλία του τυπικού, η ευαισθητοποίηση των μαθητών στο τυπικό φαίνεται να αποτελεί μια διαδικασία η οποία απαιτεί περισσότερο χρόνο προκειμένου να είναι αποτελεσματική.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
134750_BLATSI _THEODORA.pdf5.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.