Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49423
Title: «Η αξιολόγηση μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες. Προσαρμόζοντας τα τεστ προόδου ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις μαθησιακές ανάγκες του μαθητή. Μελέτη περίπτωσης.»
Authors: Ζήκου, Ελένη
metadata.dc.contributor.advisor: Καζαμία, Βασιλεία
Keywords: Teaching English as a Foreign Language (TEFL);classroom-based assessment;learning difficulties;progress tests;case study
Issue Date: 25-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα διατριβή στοχεύει στο να βρει τρόπους να προσαρμόσει τα τεστ προόδου που χρησιμοποιούνται στην ξενόγλωσση τάξη των αγγλικών ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες και να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή επίδοση. Εξαιτίας της ποικιλομορφίας των χαρακτηριστικών των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, η μελέτη περίπτωσης επιλέχθηκε ως ερευνητική μέθοδος που εξασφαλίζει την κατανόηση σε βάθος του προς μελέτη περιστατικού και οδηγεί σε εύστοχες παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες του μαθητή. Προσαρμογές στη μορφή παρουσίασης, τον τρόπο απόκρισης, τις συνθήκες και τον χρόνο διεξαγωγής των τεστ προόδου χρησιμοποιήθηκαν και τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση την επίδοση του μαθητή, μείωση του άγχους και ενίσχυση της συγκέντρωσης κατά τη διάρκεια των τεστ. Η συλλογή των δεδομένων επετεύχθει μέσω ποικίλλων ερευνητικών εργαλείων που επιτρέπουν την τριγωνοποίηση των δεδομένων και ενισχύουν την αξιοπιστία. Η ερευνήτρια παρακολούθησε προσεκτικά έναν μαθητή στο φυσικό περιβάλλον μιας τάξης ενός ελληνικού δημόσιου σχολείου και έπειτα σχεδίασε παρεμβάσεις σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία. Περαιτέρω παρατήρηση ακολούθησε ώστε να ανιχνευθούν πιθανές αλλαγές στην επίδοση του μαθητή και τέλος ο στοχασμός για τα ερευνητικά αποτελέσματα ήταν το επιστέγασμα της ερευνητικής μεθοδολογίας. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή, ανάλυση και ερμηνεία των δεδομένων ήταν: 1) ένα έντυπο παρατήρησης που συμπληρώθηκε από την καθηγήτρια κατά τη διάρκεια των αρχικών τεστ, 2)ένα ερωτηματολόγιο ανάλυσης αναγκών που συμπληρώθηκε από τον μαθητή, 3) σημειώσεις με τη μορφή ημερολογίου που κρατούσε η καθηγήτρια για τα τροποποιημένα τεστ και 4) μια ημιδομημένη συνέντευξη του μαθητή κατά την ολοκλήρωση της παρέμβασης. Η παρούσα διατριβή κατέληξε ότι πρέπει να διεξαχθεί περαιτέρω έρευνα σχετικά με την αξιολόγηση της προόδου των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην ξενόγλωσση τάξη των αγγλικών λόγω των μοναδικών χαρακτηριστικών της κάθε περίπτωσης έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η δημιουργία γενικών οδηγιών για κατάλληλες προσαρμογές στα τεστ της ξένης γλώσσας.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
110378_Zikou_Eleni.pdf.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής16.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.