Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηθεοδώρου, Άννα-Μαρία-
dc.contributor.authorΓιουβρή, Βαΐα-
dc.date.accessioned2020-10-15T05:54:15Z-
dc.date.available2020-10-15T05:54:15Z-
dc.date.issued2020-09-26-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/49422-
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή είναι μια μελέτη περίπτωσης σχετικά με τη διδασκαλία της γραμματικής με τη χρήση ιστοριών. Καθώς η αφήγηση έχει προταθεί στη βιβλιογραφία ως εναλλακτική μέθοδος για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, η παρούσα έρευνα θα προσπαθήσει να ανακαλύψει πόσο δραστική είναι η βασισμένη σε ιστορίες διδασκαλία, σε σχέση με την απόδοση των μαθητών και τη στάση τους απέναντι στη μάθηση, και υπό ποιες συνθήκες. Ο πειραματικός σχεδιασμός της έρευνας περιλαμβάνει δύο διαφορετικούς τύπους μεθόδων διδασκαλίας σε 48 Έλληνες μαθητές, που οργανώθηκαν σε τέσσερις τάξεις με 12 μαθητές η καθεμία. Το επίπεδο της Αγγλικής γλώσσα ήταν B junior. Διδάχθηκαν δύο τάξεις - ομάδες ελέγχου με την κλασική μέθοδο διδασκαλίας και δύο πειραματικές ομάδες-τάξεις με τη μέθοδο αφήγησης. Οι ιστορίες που αφηγήθηκε η εκπαιδευτικός/ερευνήτρια ήταν το παραμύθι "Little Red Riding Hood" (Η Κοκκινοσκουφίτσα) και το "The three small pigs" (Τα τρία μικρά γουρουνάκια) προσαρμοσμένα από την εκπαιδευτικό/ερευνήτρια, καταδεικνύοντας τα γραμματικά θέματα των παραθετικών των επιθέτων (συγκριτικών και υπερθετικών μορφών) και τον απλό αόριστο. Η ικανότητα των μαθητών αξιολογήθηκε με δύο δοκιμασίες πριν τον πρόγραμμα και δυο μετά - μία για κάθε φαινόμενο. Τα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλή ικανότητα στις πρώτες δοκιμασίες για όλες τις τάξεις. Σημαντική ήταν η βελτίωση της ικανότητας και για τα δύο γραμματικά φαινόμενα μετά την εφαρμογή μαθημάτων. Οι ομάδες που διδάχτηκαν με τη μέθοδο αφήγησης παρουσίασαν καλύτερα αποτελέσματα στις δοκιμασίες μετά το πρόγραμμα, συγκριτικά με την ομάδα κλασικής μεθόδου διδασκαλίας. Τα αποτελέσματα από τις λίστες ελέγχου παρατήρησης και τα ημερολόγια εκπαιδευτικών των πειραματικών ομάδων διδασκαλίας επιβεβαιώνουν τα θετικά αποτελέσματα των ποσοτικών ευρημάτων. Τέλος, προτείνεται επιπλέον έρευνα που περιλαμβάνει περισσότερα μαθήματα πάνω στη διδασκαλία της γραμματικής με τη χρήση ιστοριών, για περισσότερο διάστημα και με τη συμμετοχή μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΑγγλικά-enel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationBouniol, P. and Zouganeli, K. (2004). Teaching English to Young Learners (vol. 1). Patras: HOUel_GR
dc.subjectΔιδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσαςel_GR
dc.subjectΓραμματικήel_GR
dc.subjectΜέθοδος αφήγησηςel_GR
dc.subjectEnglish teachingel_GR
dc.subjectGrammarel_GR
dc.subjectStorytelling methodel_GR
dc.titleΣυγκριτική μελέτη δυο διαφορετικών προσεγγίσεων για τη διδασκαλία της γραμματικής σε μικρούς μαθητές: Μελέτη περίπτωσηςel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinA contrastive analysis of two diverse approaches to teaching grammar to Young Learners: A case studyel_GR
dc.description.abstractlatinThis dissertation is a case study of teaching grammar to young learners by means of the storytelling method. Since storytelling has been proposed in the literature as an alternative method for English language teaching, the current study will try to discover how effective the story-based grammar instruction can be in terms of students’ language performance and attitude towards their learning, and under which circumstances. The experimental design of the research includes two different types of teaching methods to 48 Greek students, arranged in four classes of 12 students each, at B junior EFL level. Two control classes were taught with the classical deductive teaching method and two experimental ones with the storytelling method. The narrated stories were the “Little Red Riding Hood” and “The three little pigs”, adapted by the teacher/researcher to demonstrate the grammatical topics of simple past tense and the comparative and superlative forms of adjectives. Competence of the students was assessed with two pre-tests and two post-tests – one for each topic. The results showed low competence to the pre-tests for classes. Significant improvement in competence for both grammatical topics after the application of the lessons was recorded. The groups taught with the storytelling method demonstrated better post-test results compared to the classic teaching method group. Results from the observation checklists and teacher diaries of the experimental teaching groups confirm the positive results of the quantitative findings. Finally, further research that involves the implementation of more story-based lessons in the teaching of grammar, for a longer period of time, is suggested, along with the participation of older students in it.el_GR
dc.bibliography.number109el_GR
dc.audienceΜεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών της Αγγλικής Γλώσσας / ΑΓΓΔΕel_GR
dc.coverage.pages255el_GR
dc.coverage.references0el_GR
dc.coverage.appendixes11el_GR
dc.description.otherΠεριέχει : πίνακες, διαγράμματα, εικόνες, φωτογραφίεςel_GR
dc.contributor.advisor1Χατζηθεοδώρου, Άννα-Μαρία-
dc.contributor.advisor2Βλάχος, Κοσμάς-
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation.pdfΔιπλωματική εργασία4.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.