Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49422
Title: Συγκριτική μελέτη δυο διαφορετικών προσεγγίσεων για τη διδασκαλία της γραμματικής σε μικρούς μαθητές: Μελέτη περίπτωσης
Authors: Γιουβρή, Βαΐα
metadata.dc.contributor.advisor: Χατζηθεοδώρου, Άννα-Μαρία
Keywords: Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας;Γραμματική;Μέθοδος αφήγησης;English teaching;Grammar;Storytelling method
Issue Date: 26-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα διατριβή είναι μια μελέτη περίπτωσης σχετικά με τη διδασκαλία της γραμματικής με τη χρήση ιστοριών. Καθώς η αφήγηση έχει προταθεί στη βιβλιογραφία ως εναλλακτική μέθοδος για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, η παρούσα έρευνα θα προσπαθήσει να ανακαλύψει πόσο δραστική είναι η βασισμένη σε ιστορίες διδασκαλία, σε σχέση με την απόδοση των μαθητών και τη στάση τους απέναντι στη μάθηση, και υπό ποιες συνθήκες. Ο πειραματικός σχεδιασμός της έρευνας περιλαμβάνει δύο διαφορετικούς τύπους μεθόδων διδασκαλίας σε 48 Έλληνες μαθητές, που οργανώθηκαν σε τέσσερις τάξεις με 12 μαθητές η καθεμία. Το επίπεδο της Αγγλικής γλώσσα ήταν B junior. Διδάχθηκαν δύο τάξεις - ομάδες ελέγχου με την κλασική μέθοδο διδασκαλίας και δύο πειραματικές ομάδες-τάξεις με τη μέθοδο αφήγησης. Οι ιστορίες που αφηγήθηκε η εκπαιδευτικός/ερευνήτρια ήταν το παραμύθι "Little Red Riding Hood" (Η Κοκκινοσκουφίτσα) και το "The three small pigs" (Τα τρία μικρά γουρουνάκια) προσαρμοσμένα από την εκπαιδευτικό/ερευνήτρια, καταδεικνύοντας τα γραμματικά θέματα των παραθετικών των επιθέτων (συγκριτικών και υπερθετικών μορφών) και τον απλό αόριστο. Η ικανότητα των μαθητών αξιολογήθηκε με δύο δοκιμασίες πριν τον πρόγραμμα και δυο μετά - μία για κάθε φαινόμενο. Τα αποτελέσματα έδειξαν χαμηλή ικανότητα στις πρώτες δοκιμασίες για όλες τις τάξεις. Σημαντική ήταν η βελτίωση της ικανότητας και για τα δύο γραμματικά φαινόμενα μετά την εφαρμογή μαθημάτων. Οι ομάδες που διδάχτηκαν με τη μέθοδο αφήγησης παρουσίασαν καλύτερα αποτελέσματα στις δοκιμασίες μετά το πρόγραμμα, συγκριτικά με την ομάδα κλασικής μεθόδου διδασκαλίας. Τα αποτελέσματα από τις λίστες ελέγχου παρατήρησης και τα ημερολόγια εκπαιδευτικών των πειραματικών ομάδων διδασκαλίας επιβεβαιώνουν τα θετικά αποτελέσματα των ποσοτικών ευρημάτων. Τέλος, προτείνεται επιπλέον έρευνα που περιλαμβάνει περισσότερα μαθήματα πάνω στη διδασκαλία της γραμματικής με τη χρήση ιστοριών, για περισσότερο διάστημα και με τη συμμετοχή μεγαλύτερων σε ηλικία μαθητών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation.pdfΔιπλωματική εργασία4.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.