Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/49419
Title: Αναπτύσσοντας και αξιολογώντας τις δεξιότητες του γραπτού λόγου σε νεαρούς μαθητές που διδάσκονται τα Αγγλικά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα: Μια περιπτωσιολογική μελέτη περιγραφικής αξιολόγησης σε συνδυασμό με τη μέθοδο του Portfolio.
Authors: ΣΟΦΟΥ, ΕΛΕΝΗ
metadata.dc.contributor.advisor: ΚΩΦΟΥ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
Keywords: Portfolio;alternative assessment;descriptive assessment;writing skills;autonomy;self-assessment;report card
Issue Date: 26-Sep-2020
Abstract: Σε μία κοινωνία η οποία διαρκώς αλλάζει και εξελίσσεται, υπάρχει ανάγκη για εξέλιξη στο εκπαιδευτικό σύστημα, αντίστοιχα. Η αξιολόγηση, ως εγγενής και αδιάψευστη συνιστώσα της εκπαίδευσης, έχει υποστεί τροποποιήσεις στη σύγχρονη εκπαιδευτική κοινωνία. Καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην εκμάθηση της γλώσσας έχουν υιοθετηθεί και έχουν επιχειρήσει να ενισχύσουν και να εδραιώσουν την αυτάρκεια και ανεξαρτησία των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Ως εκ τούτου, τις τελευταίες δεκαετίες πραγματοποιήθηκε στροφή προς την εναλλακτική αξιολόγηση, η οποία έχει επιφέρει τροποποιήσεις σε πρακτικές αξιολόγησης που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση. Ο φάκελος του μαθητή (πορτφόλιο) έχει προταθεί ως εναλλακτική μέθοδος αξιολόγησης και έχει εφαρμοσθεί σε διάφορες εκπαιδευτικές πρακτικές, ενισχύοντας ένα μαθητοκεντρικό περιβάλλον εκμάθησης⸱ παρόλα αυτά, προτείνεται ως επιπρόσθετο συστατικό των συμβατικών τύπων αξιολόγησης και έχει εφαρμοσθεί περιορισμένα στο δημόσιο ή ιδιωτικό Ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Παράλληλα, η περιγραφική αξιολόγηση έχει κάνει την εμφάνισή της στην Ελλάδα από το 2016 μέσω μιας διετούς πιλοτικής εφαρμογής, η οποία επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης από την πλευρά της εκπαιδευτικής πολιτικής. Κατά συνέπεια, η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση του αντίκτυπου της εφαρμογής του πορτφόλιο ως εργαλείο διδασκαλίας και εκμάθησης στους νεαρούς μαθητές σε ό,τι αφορά τη βελτίωση και της απόδοσής τους στον γραπτό λόγο στην εκμάθηση της γλώσσας μέσω της περιγραφικής αξιολόγησης, προβάλλοντας όχι μόνο πλεονεκτήματα αλλά και περιορισμούς. Τόσο μια περιπτωσιολογική μελέτη όσο και μια έρευνα δράσης σχεδιάστηκαν και εφαρμόσθηκαν σε μία ομάδα 4 μαθητών που παρακολουθούν την 5η τάξη ενός κέντρου ξένων γλωσσών. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν βασίστηκαν τόσο σε ποσοτικές όσο και σε ποιοτικές μεθόδους, όπως λίστες ελέγχου, ρουμπρίκες, διασκέψεις τάξης και φύλλα περιγραφικής αξιολόγησης, οι οποίες συνέβαλαν στην αξιόπιστη συγκέντρωση και τριγωνοποίηση των αποτελεσμάτων. Εξίσου σημαντικά, τα ευρήματα της έρευνας υπέδειξαν ότι το πορτφόλιο μπορεί να έχει ευνοϊκές επιπτώσεις στις γραπτές δεξιότητες των μαθητών, στην αυτονομία καθώς επίσης και στις μεταγνωστικές γνώσεις τους; ταυτόχρονα, στους εκπαιδευτικούς παρέχονται επαρκείς πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη των μαθητών, οι οποίες μπορούν να απεικονιστούν σε αξιολογικές γραπτές αναφορές.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121478_ΣΟΦΟΥ_ΕΛΕΝΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής-Παράρτημα-Συνοδευτικό υλικό4.44 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons