Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/48058
Title: Μάρκετινγκ πολιτιστικών δράσεων: Η περίπτωση της δράσης Open House στη Θεσσαλονίκη
Authors: ΠΟΥΡΠΟΥΛΑΚΗ, ΑΝΘΟΥΛΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΚΕΡΤΕΜΕΛΙΔΟΥ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Keywords: πολιτιστικός τουρισμός;αρχιτεκτονική;τουριστική ανάπτυξη;Open House;Θεσσαλονίκη
Issue Date: 27-Sep-2020
Abstract: Οι πολιτιστικές δράσεις που επικεντρώνονται στην αρχιτεκτονική γίνονται όλο και πιο συνηθισμένες και προσελκύουν ολοένα και περισσότερους τουρίστες, στο πλαίσιο του αρχιτεκτονικού τουρισμού. Προκειμένου να είναι βιώσιμες και επιτυχημένες στο χρόνο, οι πολιτιστικές δράσεις χρειάζονται σύγχρονη διαχείριση και κατάλληλες ενέργειες μάρκετινγκ, στη βάση της πολιτιστικής δράσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί το μάρκετινγκ των πολιτιστικών δράσεων μέσα από το παράδειγμα της δράσης «Open House» στη Θεσσαλονίκη, μία δράση που αφορά την αρχιτεκτονική. Η έρευνα διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα 129 επισκεπτών στη δράση. Από τα αποτελέσματα καταδείχθηκαν τα εξής: α) οι περισσότεροι ερωτηθέντες έχουν επισκεφθεί και στο παρελθόν το Open House, β) παράγοντες προσέλκυσης των επισκεπτών στη δράση είναι τα δωρεάν πολιτισμικά προϊόντα και υπηρεσίες (είσοδος και ξεναγήσεις), η ποικιλία χώρων και δραστηριοτήτων, καθώς και το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, γ) παράγοντες που αποτρέπουν τους επισκέπτες είναι η συγκέντρωση πολλών επισκεπτών, η μεγάλη αναμονή κατά την είσοδο και το ωράριο, δ) συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών δήλωσε πως η ικανοποίησή του από την επίσκεψη στους χώρους του Open House ήταν σε υψηλό / πολύ υψηλό επίπεδο, ε) τα δημογραφικά στοιχεία των επισκεπτών επηρεάζουν το επίπεδο ικανοποίησης, στ) η ενημέρωση και πληροφόρηση των επισκεπτών γίνεται μέσα από φίλους/συγγενείς, διαδίκτυο και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και η τηλεόραση αναφέρθηκε ως αποτελεσματικό μέσο επικοινωνίας. Στη βάση αυτή, έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην καλύτερη και πιο αποτελεσματική 1) διαχείριση των επισκεπτών και διεύρυνση του ωραρίου, 2) επικοινωνιακή στρατηγική της δράσης. Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί μεγαλύτερη προσέλκυση επισκεπτών, με αποτέλεσμα τη συμβολή της δράσης στην προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού και ως εκ τούτου στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
125270 ΠΟΥΡΠΟΥΛΑΚΗ ΑΝΘΟΥΛΑ.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.