Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/48018
Title: Η Εκκλησία ως πολιτιστικός οργανισμός: αξιολόγηση και σχεδιασμός στρατηγικής επικοινωνίας της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (ΝΠΔΔ)
Authors: Δημακόπουλος, Νικόλαος
metadata.dc.contributor.advisor: Νικολαΐδου, Αφροδίτη
Keywords: Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος;Πολιτισμός;Τέχνες;Επικοινωνία;Apostoliki Diakonia of the Church of Greece;Culture;Arts;Communication
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Η εργασία αυτή παρουσιάζει έναν εκκλησιαστικό οργανισμό, την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος (ΝΠΔΔ), με την πολιτιστική του ιδιότητα, όπως αυτή εκδηλώνεται μέσα από συγκεκριμένες δράσεις και κατόπιν, αναζητά τρόπους εξέλιξης και ανάπτυξής του μέσα από τον σχεδιασμό της στρατηγικής επικοινωνίας, θέτοντας ως στόχο την οικονομική επιβίωσή του και την συνέχιση του ιεραποστολικού, κατηχητικού, μορφωτικού, εκδοτικού έργου του με πιθανή επέκταση των δραστηριότητών του. Κατ’ αρχάς η θεωρητική αναζήτηση επικεντρώνεται στη σύνδεση Εκκλησίας, Επικοινωνίας και Πολιτισμού, ξεδιπλώνει την επίδραση που έχει η Εκκλησία στην ευρύτερη τέχνη και τον Πολιτισμό και με βάση τα κριτήρια ενός πολιτιστικού οργανισμού αναδεικνύονται τα σημεία ταύτισης των δύο εννοιών. Κατά δεύτερον η πρακτική διερεύνηση διεξέρχεται τις δράσεις της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ενώ αναζητείται και το περιθώριο ανάπτυξής της στον εκκλησιαστικό και ευρύτερο χώρο. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκαν οι συνεντεύξεις που έδωσαν ο Γενiκός Διευθυντής και Προϊσταμένοι κομβικών Τμημάτων, έγγραφα του Οργανισμού και στατιστικά στοιχεία. Στις συνεντεύξεις αναδείχθηκε ο Οργανισμός, οι δράσεις του, αλλά και οι αδυναμίες και οι ελλείψεις που λειτουργούν ανασχετικά σε προσπάθειες εκσυγχρονισμού και περαιτέρω ανάπτυξης της Αποστολικής Διακονίας. Στα έγγραφα διαφαίνεται η βούληση και η έγκριση της κεντρικής Διοίκησης για επέκταση δραστηριοτήτων, ενώ τα στατιστικά στοιχεία παραπέμπουν στην ήδη καθορισμένη ηλεκτρονική διείσδυσή του στην ψηφιακή πραγματικότητα. Συνέπεια της έρευνας αυτής είναι η διαπίστωση ότι η Αποστoλική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος επιτελεί ένα πολυσχιδές έργο, που όμως δεν το προβάλλει, όσο πρέπει, στη σύγχρονη ψηφιοποιημένη πραγματικότητα, και χρειάζεται μια σύγχρονη οπτική προώθησής του για να αποτελέσει σημείο αναφοράς στον εκκλησιαστικό χώρο. Παράλληλα, καθίσταται αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του τεχνολογικού εξοπλισμού του Οργανισμού, ενώ πρέπει να συνεχιστεί η προσέγγιση τόσο των θρησκευόμενων όσο και των εφήβων με κάθε δυνατό τρόπο.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2020.pdfΔιπλωματική εργασία4.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons