Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTheisen, Joachim-
dc.contributor.authorΣουλτου, Σοφια-
dc.date.accessioned2020-10-05T13:03:45Z-
dc.date.available2020-10-05T13:03:45Z-
dc.date.issued2020-09-19-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/47856-
dc.description.abstractΗ προκείμενη διπλωματική εργασία συντάσσεται στα πλαίσια του ελληνικού ανοικτού πανεπιστημίου για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα για καθηγητές και καθηγήτριες της γερμανικής γλώσσας και ασχολείται με το ξενόγλωσσο μάθημα γραμματικής. Αντικείμενο της επακόλουθης εργασίας είναι η χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στο μάθημα στο επίπεδο Α. Βασικός στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνήσουμε, εάν η χρήση των οπτικοακουστικών μέσων είναι χρήσιμη για τη διδακτική της γερμανικής γραμματικής στο επίπεδο Α. Για αυτό το λόγο αποφάσισα να μη χρησιμοποιήσω στο μάθημα μόνο το κλασσικό εγχειρίδιο, αλλά να βάλω οπτικοακουστικά μέσα. Ως οπτικοακουστικό μέσο πρόκειται να χρησιμοποιήσω κυρίως έναν υπολογιστή, με τον οποίο θα δείξω στους μαθητές ένα βίντεο γραμματικής. Είναι ολοφάνερο, ότι η τεχνολογία παίζει ιδιαίτερο ρόλο στη ζωή όλων των ανθρώπων. Αυτό σημαίνει, ότι τα νέα τεχνολογικά μέσα μπορούν να συμβάλλουν στην εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας. Στα πλαίσια μίας τάξης υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κανείς οπτικοακουστικά μέσα. Η χρήση ενός οπτικοακουστικού μέσου έχει θετικές συνέπειες στους μαθητές. Η διπλωματική εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Το θεωρητικό μέρος συμπεριλαμβάνει τον ορισμό της γραμματικής. Έπειτα ακολουθούν οι θεωρίες και μέθοδοι της γραμματικής περιγραφής. Στη συνέχεια ασχολούμαι με το ερώτημα «πόση γραμματική χρειάζεται ο άνθρωπος?». Σε αυτό το κεφάλαιο εξηγούνται οι ορισμοί «sprachbezogene Kognitivierung», «prozedulares- deklaratives Wissen», και «explizite bzw. Implizite Grammatikvermittlung». Το επόμενο είναι να τονίσω τη λειτουργία των οπτικοακουστικών μέσω στο μάθημα ξένων γλωσσών και ιδιαίτερα τη χρήση του υπολογιστή. Οι προυποθέσεις και τα κριτήρια για τη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων είναι τα δύο επόμενα υποκεφάλαια του θεωρητικού μέρους της διπλωματικής μου εργασίας. Στο τέλος αναφέρω τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των οπτικοακουστικών μέσων στο μάθημα ξένων γλωσσών. Στο πρακτικό μέρος πραγματοποιώ δύο διδακτικές ώρες, μία με οπτικοακουστικά μέσα και μία χωρίς αυτά. Φυσικά ξεκινάω με την περιγραφή των μαθητών και του επίπεδου τους. Έπειτα ακολουθεί ο συλλογισμός μου και η αξιολόγηση των δύο διδακτικών ωρών και τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα. Λέξεις κλειδιά: Μάθημα γραμματικής, οπτικοακουστικά μέσα, χρήση υπολογιστήel_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΓερμανικά-deel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.subjectGrammatikunterrichtel_GR
dc.subjectΜάθημα Γραμματικήςel_GR
dc.subjectaudiovisuelle Medienel_GR
dc.subjectοπτικοακουστικά μέσαel_GR
dc.subjectComputernutzungel_GR
dc.subjectχρήση υπολογιστήel_GR
dc.titleΜάθημα γραμματικής στο επίπεδο Α με την χρήση οπτικοακουστικών μέσωνel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinGrammatikunterricht auf Niveau A mit der Nutzung von audiovisuellen Medienel_GR
dc.description.abstractlatinDie vorliegende Diplomarbeit wurde im Rahmen der griechischen Fernuniversität für das Masterstudienprogramm für Lehrer und Lehrerinnen der deutschen Sprache verfasst und beschäftigt sich mit dem fremdsprachlichen Grammatikunterricht. Gegenstand der folgenden Arbeit ist die Nutzung von audiovisuellen Medien auf Niveau A im Unterricht. Grundlegendes Ziel dieser Diplomarbeit ist es zu forschen, ob die Nutzung von audiovisuellen Medien für die Didaktik der deutschen Grammatik auf dem A-Niveau sinnvoll ist. Deshalb habe ich entschieden, nicht nur das klassische Lehrwerk zu benutzen, sondern auch audiovisuelle Medien in den Unterricht einzusetzen. Als audiovisuelles Medium werde ich vor allem einen Computer benutzen, mit dem ich den Lernenden einen Grammatikclip zeigen werde. Es ist offensichtlich, dass die Technologie eine besondere Rolle im Leben aller Leute spielt. Das heißt, dass die neuen technologischen Medien zum Erlernen einer Fremdsprache beitragen können. Im Rahmen eines Klassenzimmers gibt es die Möglichkeit, man audiovisuelle Medien zu benutzen. Der Gebrauch eines audiovisuellen Mittels im Unterricht hat positive Folgen zu den Lernenden. Die Diplomarbeit besteht aus zwei Teilen. Der theoretische Teil umfasst die Definition der Grammatik. Danach folgen die Theorien und Methoden der grammatischen Beschreibung. Anschließend beschäftige ich mich mit der Frage: “Wie viel Grammatik braucht der Mensch?“. In diesem Kapitel werden die Begriffe „sprachbezogene Kognitivierung“, „prozedulares und deklaratives Wissen“ und die explizite bzw. implizite Grammatikvermittlung erläutert. Als Nächstes werde ich die Funktion von audiovisuellen Medien im Fremdsprachenunterricht betonen und besonders die Computernutzung. Die Voraussetzungen und die Kriterien für die Nutzung der audiovisuellen Medien sind die zwei weiteren Unterkapitel des theoretischen Teils meiner Diplomarbeit. Am Ende erwähne ich die Vorteile und Nachteile der audiovisuellen Medien im Fremdsprachenunterricht. Im Anwendungsteil verwirkliche ich zwei Unterrichtsstunden, einmal mit audiovisuellen Medien und einmal ohne sie. Natürlich beginne ich mit der Beschreibung von den Lernenden und der Lernsituation. Dann folgt die Reflexion der beiden Unterrichtsstunden und als Letztes werden die Schlussfolgerungen dargestellt. Schlüsselwörter: Grammatikunterricht, audiovisuelle Medien, Computernutzungel_GR
dc.bibliography.number51el_GR
dc.audienceΔιδακτική της Γερμανικής ως ξένη/διεθνή γλώσσαel_GR
dc.coverage.pages59el_GR
dc.coverage.references0el_GR
dc.coverage.appendixes4el_GR
dc.description.otherΠεριέχει ενα πίνακαel_GR
dc.contributor.advisor1Theisen , Joachim-
dc.contributor.advisor2Ροφούζου , Αιμιλία-
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131161 Soultou Sofia.pdf660.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.