Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47856
Title: Μάθημα γραμματικής στο επίπεδο Α με την χρήση οπτικοακουστικών μέσων
Authors: Σουλτου, Σοφια
metadata.dc.contributor.advisor: Theisen, Joachim
Keywords: Grammatikunterricht;Μάθημα Γραμματικής;audiovisuelle Medien;οπτικοακουστικά μέσα;Computernutzung;χρήση υπολογιστή
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Η προκείμενη διπλωματική εργασία συντάσσεται στα πλαίσια του ελληνικού ανοικτού πανεπιστημίου για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα για καθηγητές και καθηγήτριες της γερμανικής γλώσσας και ασχολείται με το ξενόγλωσσο μάθημα γραμματικής. Αντικείμενο της επακόλουθης εργασίας είναι η χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στο μάθημα στο επίπεδο Α. Βασικός στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να ερευνήσουμε, εάν η χρήση των οπτικοακουστικών μέσων είναι χρήσιμη για τη διδακτική της γερμανικής γραμματικής στο επίπεδο Α. Για αυτό το λόγο αποφάσισα να μη χρησιμοποιήσω στο μάθημα μόνο το κλασσικό εγχειρίδιο, αλλά να βάλω οπτικοακουστικά μέσα. Ως οπτικοακουστικό μέσο πρόκειται να χρησιμοποιήσω κυρίως έναν υπολογιστή, με τον οποίο θα δείξω στους μαθητές ένα βίντεο γραμματικής. Είναι ολοφάνερο, ότι η τεχνολογία παίζει ιδιαίτερο ρόλο στη ζωή όλων των ανθρώπων. Αυτό σημαίνει, ότι τα νέα τεχνολογικά μέσα μπορούν να συμβάλλουν στην εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας. Στα πλαίσια μίας τάξης υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κανείς οπτικοακουστικά μέσα. Η χρήση ενός οπτικοακουστικού μέσου έχει θετικές συνέπειες στους μαθητές. Η διπλωματική εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Το θεωρητικό μέρος συμπεριλαμβάνει τον ορισμό της γραμματικής. Έπειτα ακολουθούν οι θεωρίες και μέθοδοι της γραμματικής περιγραφής. Στη συνέχεια ασχολούμαι με το ερώτημα «πόση γραμματική χρειάζεται ο άνθρωπος?». Σε αυτό το κεφάλαιο εξηγούνται οι ορισμοί «sprachbezogene Kognitivierung», «prozedulares- deklaratives Wissen», και «explizite bzw. Implizite Grammatikvermittlung». Το επόμενο είναι να τονίσω τη λειτουργία των οπτικοακουστικών μέσω στο μάθημα ξένων γλωσσών και ιδιαίτερα τη χρήση του υπολογιστή. Οι προυποθέσεις και τα κριτήρια για τη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων είναι τα δύο επόμενα υποκεφάλαια του θεωρητικού μέρους της διπλωματικής μου εργασίας. Στο τέλος αναφέρω τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των οπτικοακουστικών μέσων στο μάθημα ξένων γλωσσών. Στο πρακτικό μέρος πραγματοποιώ δύο διδακτικές ώρες, μία με οπτικοακουστικά μέσα και μία χωρίς αυτά. Φυσικά ξεκινάω με την περιγραφή των μαθητών και του επίπεδου τους. Έπειτα ακολουθεί ο συλλογισμός μου και η αξιολόγηση των δύο διδακτικών ωρών και τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα. Λέξεις κλειδιά: Μάθημα γραμματικής, οπτικοακουστικά μέσα, χρήση υπολογιστή
Appears in Collections:ΓΕΡ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131161 Soultou Sofia.pdf660.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.