Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47849
Title: Μέθοδοι ανάπτυξης του γραπτού λόγου ως κίνητρο για την εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας
Authors: Αναστασιάδου, Αναστασία Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Τσακνάκη, Ολυμπία
Keywords: FLE;Γαλλικά ως ξένη γλώσσα;Motivation;Κίνητρο;Production écrite;Παραγωγή γραπτού λόγου;Classe inversée;Ανεστραμμένη τάξη;Pédagogie de projet;Παιδαγωγικό πρότζεκτ;Écriture créative;Δημιουργική γραφή
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Στις μέρες μας, η δημιουργία κινήτρων για την εκμάθηση της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας βρίσκεται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αποτελώντας έναν από τους βασικούς στόχους επίτευξης των καθηγητών καθώς και την κινητήρια δύναμη που θα ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα των γαλλικών. Η έλλειψη κινήτρου αποθαρρύνει τη συμμετοχή των παιδιών στην τάξη καθώς επίσης και την επιθυμία τους για μάθηση. Στη συνέχεια, η γραπτή παραγωγή λόγου αποτελεί μία πολύπλοκη δεξιότητα επειδή απαιτεί την κινητοποίηση ενός συνόλου γνώσεων στην γραμματική, στο λεξιλόγιο και στην ορθογραφία, η οποία όμως είναι απαραίτητη για την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας. Οι μαθητές που δεν έχουν ενδιαφέρον και κίνητρο για το μάθημα των γαλλικών δυσκολεύονται να συμμετάσχουν και να επιμείνουν στη μαθησιακή διαδικασία ώστε να αναπτύξουν την δεξιότητα παραγωγής γραπτού λόγου. Με αποτέλεσμα, η γραπτή τους απόδοση να παραμένει χαμηλή. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να εξετάσουμε και να επαληθεύσουμε αν η παιδαγωγική μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης μπορεί να προκαλέσει εγγενή κίνητρα στους μαθητές της γαλλικής γλώσσας προκειμένου να βελτιώσουν την γραπτή τους έκφραση, καθώς και να προτείνει δύο ακόμα παιδαγωγικές προσεγγίσεις βασισμένες στο παιδαγωγικό πρότζεκτ και στη δημιουργική γραφή. Για τον λόγο αυτό, μεταφέραμε την έρευνά μας σε μία τάξη γαλλικών επιπέδου Β1 ενός φροντιστηρίου ξένων γλωσσών, με σκοπό να κινητοποιήσουμε τους μαθητές να παράγουν άρτιο, συναφή και συνεκτικό γραπτό λόγο στα γαλλικά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνάς μας, παρατηρήσαμε την ενεργή συμμετοχή των μαθητών μας στην διαδικασία μάθησης καθώς και τη θετική τους στάση απέναντι στην εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης. Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια της συμμετοχής τους οι μαθητές επέδειξαν υπευθυνότητα, συνεργασία, αυτονομία και όρεξη για το μάθημα και εμπλούτισαν τον γραπτό τους λόγο ως προς τη γραμματική και το λεξιλόγιο, δημιουργώντας σωστά δομημένα κείμενα.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΔΕ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία5.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.