Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47848
Title: «PADLET: Ένα εργαλείο Web 2.0 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα ελληνικά δημοτικά σχολεία για να ενθαρρύνει τους μαθητές να παράγουν γραπτό λόγο στα γαλλικά και να δουλεύουν συνεργατικά.»
Authors: Τραγουλιά, Ελένη
metadata.dc.contributor.advisor: Κάκαρη , Αδαμαντία
Keywords: PADLET;PADLET;école primaire;Δημοτικό Σχολείο;écriture numérique;ψηφιακή γραφή;collaboration en tandems;συνεργασία σε δυάδες;interaction;αλληλεπίδραση
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Στο επίπεδο Α1 στα Γαλλικά, οι μαθητές στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο έχουν ήδη μάθει να αναπαράγουν ένα κείμενο γραμμένο στα γαλλικά με υπαγόρευση και αντιγραφή. Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι έχουν μάθει να εκφράζονται γραπτώς. Αντίθετα, η καθημερινή πρακτική της διδασκαλίας της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση φαίνεται να προάγει μια μηχανική γραφή των μαθητών που φαίνεται να είναι αρκετά βαρετή και να στερείται οποιασδήποτε πράξης επικοινωνίας. Προκειμένου να κινήσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για τη δημιουργική γραφή, θέλαμε να εξετάσουμε εάν με τη μέθοδο της συλλογικής και ψηφιακής γραφής οι μαθητές θα ενθαρρύνονταν να εκφραστούν γραπτώς στα γαλλικά και εάν η διαδικασία αυτή θα ενεργοποιούσε την συνεργασία και την επικοινωνία των μαθητών στα γαλλικά. Για τον λόγο αυτό, δοκιμάσαμε να ενσωματώσουμε στο μάθημα των γαλλικών του δημόσιου ελληνικού σχολείου ένα εργαλείο Web 2.0 που ονομάζεται PADLET, το οποίο είναι μια ψηφιακή πλατφόρμα που επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν και να μοιράζονται ψηφιακές αφίσες στο Διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, θέλαμε να μελετήσουμε τέσσερις παραμέτρους οι οποίες, κατά τη γνώμη μας, είναι ζωτικής σημασίας για τη μελέτη περίπτωσής μας: α) Παράμετρος ευκολίας: Μπορούν οι μαθητές του δημοτικού να ανταποκριθούν εύκολα σε αυτήν την ψηφιακή πρόκληση; β) Παράμετρος αφοσίωσης: Οι μαθητές ενδιαφέρονται για την κατασκευή της ψηφιακής τους αφίσας; γ) Παράμετρος συνεργασίας: Το ψηφιακό περιβάλλον και το έργο στο PADLET ευνοούν τη γραπτή συνεργασία των μαθητών; δ) Παράμετρος αλληλεπίδρασης: Το PADLET προωθεί την αλληλεπίδραση των μαθητών σε γραπτή μορφή; ε) Παράμετρος της διδακτικής διαδικασίας: βελτιώνει η χρήση του PADLET το κλίμα στις τάξεις εκμάθησης των γαλλικών ως ξένη γλώσσα; Για την πραγματοποίηση της μελέτης περίπτωσης πραγματοποιήθηκε έρευνα στην τελευταία τάξη ενός ελληνικού δημόσιου δημοτικού σχολείου. Μέσω προφορικών συνεντεύξεων, ερωτηματολογίων και άμεσης παρατήρησης των μαθητών, συνήχθη το συμπέρασμα ότι το PADLET, ως εργαλείο Web 2.0, χρησιμοποιείται εύκολα και με ενθουσιασμό από τους μαθητές του δημοτικού, τους εμπλέκει να συνεργαστούν μεταξύ τους μπροστά στις οθόνες για την κατασκευή της ψηφιακής τους αφίσας και βελτιώνει σημαντικά το κλίμα της τάξης και την θεώρηση των μαθητών απέναντι στην ξένη γλώσσα.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TRAGOULIA Hélène 110482 Mémoire ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020.pdfΤραγουλιά Ελένη Διπλωματική Εργασία ΕΑΠ8.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons