Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47582
Title: Ηλεκτρονικό εμπόριο: Ευχρηστία διαδικτυακών τόπων για σταθερές και κινητές συσκευές - Μουσεία και ηλεκτρονικές αγορές εισιτηρίων, δώρων και αναμνηστικών
Authors: ΜΙΧΟΥ, ΣΟΦΙΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Αντωνόπουλος, Νίκος
Keywords: αξιολόγηση ευχρηστίας, μουσείο, ηλεκτρονικό πωλητήριο, ηλεκτρονικό εισιτήριο, κινητές συσκευές, πρωτόκολλο ομιλούντος υποκειμένου, δομημένη συνέντευξη
Issue Date: 27-Sep-2020
Abstract: Oι νέες προοπτικές που δημιουργούνται από την ωρίμανση του διαδικτύου, αποτελούν σημαντική σύγχρονη πρόκληση για τα μουσεία. Ήδη αρκετά μουσεία, ιδιαίτερα του εξωτερικού, αξιοποιούν τις τεχνολογικές εξελίξεις και προσφέρουν προηγμένες υπηρεσίες. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να αξιολογήσει τη ευχρηστία τεσσάρων διαδικτυακών τόπων μουσείων, σε σταθερές και κινητές συσκευές. Οι λειτουργίες που διερευνώνται αφορούν τις ηλεκτρονικές αγορές δώρων και αναμνηστικών, καθώς και εισιτηρίων, δύο ελληνικών και δύο διεθνών μουσείων. Σκοπός της εργασίας είναι να εντοπιστούν οι ανάγκες των χρηστών, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη διαδικασία ηλεκτρονικών αγορών και τυχόν αδυναμίες των συστημάτων, που ακόμα και σήμερα παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ευχρηστίας. Για την διερεύνηση της ευχρηστίας πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα με χρήση δύο μεθόδων δοκιμής και αποτίμησης από χρήστες (user testing), μέσω συντονισμένης απομακρυσμένης αξιολόγησης. Πιο συγκεκριμένα, εφαρμόστηκε η μέθοδος της ταυτόχρονης διερεύνησης του πρωτόκολλου ομιλούντος υποκειμένου (Concurrent Think Aloud - CTA) και της δομημένης συνέντευξης, με χρήση εφαρμογών τηλεδιάσκεψης. Τα ευρήματα έδειξαν ότι τα ζητήματα που εντοπίστηκαν σχετίζονται με επτά βασικούς τομείς ευχρηστίας, πλοήγηση, οργάνωση, περιεχόμενο, επικοινωνία, σχεδιασμός, διαδικασίας αγοράς και κινητές συσκευές. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι οι διαδικτυακοί τόποι ηλεκτρονικού πωλητηρίου μουσείων έχουν περισσότερα προβλήματα ευχρηστίας σε κινητές συσκευές, σε σύγκριση με τις σταθερές. Επίσης, έδειξαν ότι οι διαδικτυακοί τόποι ηλεκτρονικού πωλητηρίου ελληνικών μουσείων έχουν περισσότερα προβλήματα ευχρηστίας από τους αντίστοιχους διεθνείς.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΓΤΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
122663_ΜΙΧΟΥ_ΣΟΦΙΑ.pdf10.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons