Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47567
Title: Η δίγλωσση-πολύγλωσση εκπαίδευση EMILE/CLIL· ποσοτική έρευνα σε ελληνογαλλικά δημοτικά σχολεία και πρόταση ενός πιλοτικού προγράμματος σε μαθήματα μη γλωσσικού περιεχομένου.
Authors: Κουτρουμπή, Σταυρούλα
metadata.dc.contributor.advisor: Papas, Christian René
Keywords: politique linguistique européenne;ευρωπαϊκή γλωσσική πολιτική;méthode EMILE;μέθοδος EMILE;bi-/plurilinguisme;διγλωσσία/πολυγλωσσία;primaires franco-helléniques;γαλλο-ελληνικά δημοτικά;projet pilote EMILE;πιλοτικό πρόγραμμα EMILE;enseignement du FLE;διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας;matière non-linguistique;μάθημα μη γλωσσικού περιεχομένου
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Η μεθοδολογική και παιδαγωγική προσέγγιση με το ακρωνύμιο EMILE (διδασκαλία ενός μη γλωσσικού σχολικού μαθήματος μέσω μιας ξένης γλώσσας) είναι κάτι παραπάνω από απλή διδασκαλία των γλωσσών. Αυτό το ευρωπαϊκό σχέδιο που εμφανίστηκε στη δεκαετία του 1990 εμπλέκει τη διδασκαλία ενός μη γλωσσικού μαθήματος μέσω μιας δεύτερης γλώσσας, πέραν του παραδοσιακού μαθήματος των γλωσσών. Προσφέρει τα εκπαιδευτικά αγαθά προκειμένου να ευνοηθεί μια ευρωπαϊκή ταυτότητα για όλους, μια άριστη γνώση πολλών γλωσσών και να ενθαρρυνθεί η διγλωσσία/ πολυγλωσσία, η διαφορετικότητα, η κινητικότητα, η αλληλοκατανόηση και η διαπολιτισμικότητα. Επιπλέον, αυτή η προσπάθεια ζωντανεύει τη σχολική συμμετοχή μέσω της συνεργασίας και διευρύνει τις κοινωνικές δεξιότητες υποστηρίζοντας τα διαφορετικά είδη νοημοσύνης και την κριτική σκέψη. Τα εμπειρικά αποτελέσματα από την εφαρμογή αυτού του πρωτοποριακού σχεδίου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες δείχνουν το θετικό αντίκτυπο σχετικά με την ενεργοποίηση της γλώσσας-στόχου και τη σωστή χρήση της μητρικής γλώσσας όπως επίσης την ανάπτυξη μιας ενεργούς και αυθεντικής επικοινωνίας, βασισμένη πάνω σε κοινωνικό-πολιτιστικές αξίες που προωθούν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, το κίνητρο και την αυτονομία του μαθητή. Έτσι λοιπόν, η παρούσα διπλωματική εργασία έχει στόχο γνωρίσει στον αναγνώστη τη διδασκαλία EMILE, να ψάξει σε ποιο βαθμό γνωρίζουν, έχουν εφαρμόσει και ενδιαφέρονται για αυτή την προσέγγιση οι εκπαιδευτικοί συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένων και των γονέων, των ελληνογαλλικών δημοτικών σχολείων και επιχειρεί να αναπτύξει ένα εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό υλικό EMILE, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε αυτά τα ιδιωτικά ιδρύματα. Αρχικά, το θεωρητικό πλαίσιο αφιερώθηκε σε μια έρευνα πάνω στη γαλλόφωνη βιβλιογραφία (αλλά επίσης και στην αγγλόφωνη και στην ελληνόφωνη) σχετικά με τις γλωσσικές πολιτικές της Ευρώπης, με τον ορισμό του EMILE και με το ρόλο των γαλλικών ως ξένης γλώσσας και κατά μείζονα λόγο του EMILE στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Έπειτα, μέσω μιας ποσοτικής έρευνας σε καθηγητές γαλλικής γλώσσας, σε καθηγητές μη γλωσσικών ειδικοτήτων και σε γονείς ιδιωτικών σχολείων γαλλικής κατεύθυνσης, παρατηρήσαμε έλλειψη γνώσης και πρακτικών διδασκαλίας EMILE αλλά θετική διάθεση να εφαρμοστεί στα παραπάνω σχολεία. Τέλος, προτείναμε την εφαρμογή ενός πιλοτικού σχεδίου EMILE στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σχετιζόμενο με τα μη γλωσσικά μαθήματα της Αισθητικής (Καλλιτεχνικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή) και της Φυσικής Αγωγής.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121516_KOUTROUMPI_STAVROULA.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής5.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.