Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47116
Title: Η Επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής
Authors: Μητροπούλου, Βασιλική
metadata.dc.contributor.advisor: Σιμόπουλος, Γιώργος
Keywords: επαγγελματική εξουθένωση;burnout;εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής;special education teacher;ΕΕΕΕΚ;workshops of special vocational education;αιτίες;causes;στρατηγικές αντιμετώπισης;coping stategies
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση του βαθμού επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών των Εργαστηριών Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) της περιφέρειας Αττικής, προκειμένου να εντοπιστούν οι παράγοντες πρόκλησης του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης και να σκιαγραφηθούν πιθανές πολιτικές πρόληψης και αντιμετώπισης. Στο θεωρητικό τμήμα της εργασίας προσεγγίζονται εννοιολογικά οι βασικές συνιστώσες της επαγγελματικής εξουθένωσης και της Ειδικής Αγωγής και τεκμηριώνεται βιβλιογραφικά η σημαντικότητα διερεύνησης του φαινομένου στην Ειδική Αγωγή -συγκεκριμένα στις σχολικές δομές των ΕΕΕΕΚ. Στο εμπειρικό τμήμα επελέγη η μικτή μέθοδος διερεύνησης με τριγωνοποίηση των δεδομένων της ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγισης. Το δείγμα της ποσοτικής αποτελείτο από 118 εκπαιδευτικούς των ΕΕΕΕΚ της περιφέρειας Αττικής, ενώ το δείγμα της ποιοτικής έρευνας απαρτιζόταν από 8 εκπαιδευτικούς. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου και μία ανοιχτού τύπου και συνεντεύξεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί των ΕΕΕΕΚ παρουσιάζουν μέτρια συναισθηματική εξάντληση, χαμηλό βαθμό αποπροσωποποίησης και υψηλό αίσθημα προσωπικής επίτευξης. Αναφορικά με τις γενεσιουργές αιτίες πρόκλησης burnout, πρόεκυψε ότι πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζουν τα προβλήματα που άπτονται της συμπεριφοράς των μαθητών και των ασύμβατων μαθησιακών αναγκών τους και έπονται οι δύσκολες συνθήκες και ο υπερβολικός φόρτος εργασίας που βιώνει καθημερινά το διδακτικό προσωπικό των ΕΕΕΕΚ. Ως πρακτικές πρόληψης και αντιρρόπησης του φαινομένου της επαγγελματικής εξουθένωσης οι εκπαιδευτικοί του δείγματος προτείνουν την αναβάθμιση των εργασιακών συνθηκών και την καλλιέργεια γόνιμων σχέσεων εντός της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ ορισμένοι αναφέρονται σε προσωπικές τεχνικές αυτοβελτίωσης και ψυχολογικής θωράκισης.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
std122050_ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ_ΒΑΣΙΛΙΚΗ.pdf2.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons