Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/47040
Title: Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης σε παιδιά Δημοτικού Σχολείου: προς μία βελτιστοποίηση της διδασκαλίας της Γαλλικής ως δεύτερη ξένη γλώσσα
Authors: Πλεξίδα, Αργυρούλα
metadata.dc.contributor.advisor: Ιωαννίδου, Ελένη
Keywords: συναισθηματική νοημόσυνη;Intelligence émotionnelle;καθηγητές Γαλλικής;enseignants de FLE;Δημοτικό Σχολείο;école primaire;δεξιότητες;compétences;ευημερία;bien-être;αυτοεκτίμηση;estime de soi
Issue Date: 19-Sep-2020
Abstract: Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ετών, οι έρευνες πάνω στη Συναισθηματική Νοημοσύνη έχουν αποδείξει τον σημαντικό ρόλο των συναισθημάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι απαραίτητη η δημιουργία θετικών συναισθημάτων στους μαθητές για την περαιτέρω ανάπτυξη των γνωσιακών τους δεξιοτήτων. Η εργασία αυτή επικεντρώθηκε στις διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις και μεθόδους που επηρεάζουν την εκμάθηση της Γαλλικής γλώσσας. Επιπλέον βασίστηκε σε μοντέλα ειδικών στον τομέα της Ψυχολογίας, τα οποία αφορούν στη Συναισθηματική Νοημοσύνη, με σκοπό να εξετάσει τη συμβολή των συναισθημάτων των μαθητών στην ακαδημαϊκή τους απόδοση. Για το σκοπό αυτό, οργανώσαμε ένα μάθημα Γαλλικής γλώσσας μέσω δραστηριοτήτων εμπνευσμένων από ταινία κινουμένων σχεδίων που αφορά σε θέματα συναισθημάτων, ώστε να παρατηρήσουμε άμεσα την επίδραση των συναισθημάτων στη μάθηση. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε μια συνέντευξη με τους μαθητές η οποία μας έδωσε σημαντικές πληροφορίες για τις εντυπώσεις τους από το συγκεκριμένο μάθημα. Επίσης, δημιουργήσαμε και διανείμαμε ένα ερωτηματολόγιο προς καθηγητές της Γαλλικής για την κατανόηση της γνώμης τους και των μεθόδων που χρησιμοποιούν για την ανάπτυξη συναισθηματικών δεξιοτήτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, για τους σκοπούς της οποίας διεξήχθησαν μία ποιοτική και μία ποσοτική ανάλυση, δείχνουν την αναγκαιότητα εισαγωγής της συναισθηματικής εκπαίδευσης στις τάξεις μας. Ουσιαστικά, επιτρέπει στους μαθητές την καλύτερη διαχείριση των συναισθημάτων τους κατά τη διάρκεια του μαθήματος, βελτιώνει την αυτοεκτίμησή τους και μειώνει το άγχος της απόδοσής τους, αυξάνοντας έτσι την ευημερία και την ενεργό συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συμπερασματικά, η ευνοϊκή διάθεση των καθηγητών Γαλλικής για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς και οι θετικές αντιδράσεις των μαθητών μας κατά τη διάρκεια του μαθήματος καθιστούν σημαντική την επέκταση της έρευνας. Συνεπώς, θα μπορούσαμε να προτείνουμε την οργάνωση παρόμοιων μαθημάτων για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια σε μαθητές του Ελληνικού Δημοτικού Σχολείου, για την παρατήρηση και την ανάλυση των παραμέτρων που σχετίζονται με τα συναισθήματα.
Supervisor: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121530_ΑΡΓΥΡΟΥΛΑ_ΠΛΕΞΙΔΑ.pdfΔιπλωματική εργασία2.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons